יש לכם כרטיסי טיסה? אין לכם הרבה זמן? כך תפעלו כדי שתהיה לכם ויזה לארצות הברית במועד הדרוש

(צילום: Pixabay)

ארה"ב מושכת אליה מדי שנה מליוני מבקרים מכל רחבי העולם, ביניהם למעלה ממאה אלף ישראלים. מי שמגיעים לארה"ב עושים זאת כדי לבלות בה חופשה, או לצורכי עבודה, קבלת טיפול רפואי, ללמוד, לבקר קרובים ועוד.

עידן הראל 23/09/2019

שלטונות ההגירה האמריקנים פועלים על מנת לאפשר כניסה לכל מי שרוצים לבקר במדינתם, אך בה בעת למנוע זאת ממי שמהווים סכנה ביטחונית, עשויים להיות מעורבים בפעילות פלילית או עלולים לבצע מהלך של הגירה בלתי חוקית. זו הסיבה שמי שמעוניינים לבקר בארה"ב נדרשים לבקש תחילה אשרת כניסה, אותה אנו נוהגים לכנות "ויזה".

קיימים עשרות סוגים שונים של ויזות לארה"ב. רמת הקושי בקבלת הויזה הנדרשת תלויה באזרחות המבקש, וכן מאפיינים נוספים שלו, כאלה המעידים על קיום או היעדר סיבות לסרב לבקשה.

- פרסומת -

רוב הישראלים המבקרים בארה"ב עושים זאת עם ויזת תייר מסוג B1 או B2. הליך קבלת ויזה כזו מתחיל במילוי טופס D-160 – טופס ארוך שניתן למלא רק באנגלית ישירות באתר מחלקת ההגירה האמריקנית. לאחר הגשת הטופס המקוון, יש לשלם אגרה ולקבוע מועד לראיון אותו ניתן לקיים בשגרירות ארה"ב בירושלים או בקונסוליה האמריקנית בתל אביב.

אפילו עבור מי ששולטים היטב באנגלית ורגילים להתנהל באופן מקוון (באינטרנט), הליך קבלת ויזה לארה"ב אינו עניין של מה בכך. האתגר הוא גדול במיוחד כאשר עומד לרשותינו זמן מועט בלבד.

אספנו עבורכם מידע וטיפים שיעזרו לכם להבטיח שתקבלו את הויזה הנחוצה לכם, גם אם ההתארגנות כולה נעשית בחופזה ומועד הטיסה כבר קרוב.

מי שיש להם דרכון ישראלי בלבד

ישראלים שאינם מחזיקים דרכון נוסף מוכרחים להגיש בקשה לקבלת ויזה לארצות הברית באופן שתואר לעיל, למלא טופס D-160 מקוון ולהגיע לראיון אישי (ילדים מתחת לגיל 14 ומבוגרים מעל גיל 80 אינם צריכים להתייצב פיזית לראיון). חשוב מאוד לבקש את סוג הויזה הנכון, למלא את הטופס ללא שגיאות ולהזין את כל הנתונים הדרושים. בין היתר תתבקשו לפרט אודות ניסיון תעסוקתי, לימודים, בני משפחה החיים בארה"ב ועוד. גם אם אינכם מוגבלים בזמן, מומלץ מאוד לפנות אל מי שמטפלים באופן מקצועי בהוצאת ויזה לארה"ב. ליווי כזה יבטיח שההליך כולו יתנהל בצורה חלקה ויסתיים בהצלחה כשתקבלו בחזרה את דרכונכם עם הויזה מוטבעת בו.

במקרים בהם אין זמן לבזבז, חשוב פי כמה למסור את הטיפול בהוצאת ויזה לארצות הברית לידיים מקצועיות. חברות המתמחות בטיפול בהליך הוצאת ויזה לארה"ב ידעו איך לפעול כדי להשיג את הויזה בתוך פרק הזמן הקצר ביותר.

הקלות שאולי תוכלו ליהנות מהן

על מנת לעמוד בעומס הבקשות, מחלקת ההגירה האמריקנית פועלת באופן שוטף במטרה להתייעל. אחד השיפורים המשמעותיים ביותר בשנים האחרונות היה השקת מערכת ממוחשבת אוטומטית לטיפול בהנפקת אשרות כניסה, מערכת זו מכונה ESTA (ראשי תיבות של Electronic System for Travel Authorization). חשוב לדעת שהסדרת כניסה לארה"ב תוך שימוש במערכת ESTA אפשרית רק עבור מי שברשותם דרכון ממדינה הכלולה בתוכנית "פטור מויזה" האמריקנית (תוכנית VWP, ראשי תיבות של Visa Waver Program).

אם יש ברשותכם – בנוסף לדרכון הישראלי – גם דרכון זר, כדאי מאוד לברר אם שימוש בו יאפשר לכם ליהנות מן ההקלות שמספקת מערכת ESTA. פניה אל שירות מקצועי של הוצאת ויזה לארה"ב יבטיח שתנוצל כל אפשרות להשיג הקלות בדרך לקבלת הויזה הדרושה לכם, עניין חשוב במיוחד במקרים בהם לא עומד לרשותכם זמן רב עד למועד הטיסה המתוכנן.

חוץ מדרכון זר ממדינה הכלולה בתוכנית "פטור מויזה", ישנן נסיבות נוספות העשויות להקנות לכם הקלות משמעותיות בבואכם להוציא ויזה לארה"ב. כך למשל כאשר הייתה ברשותכם ויזה תקפה, אך היא מופיעה בדרכון שתוקפו פג. נציגי חברות המתמחות בהוצאת ויזה לארה"ב ידעו לבדוק אם יש משהו שעשוי לפעול לטובתכם על מנת לזרז את ההליך, ולהפוך אותו פשוט יותר.

לסיכום, אם אתם צריכים לצאת לארה"ב בהתראה קצרה, אל תתפתו לנסות לצלוח את הליך הוצאת הויזה בעצמכם ופנו ללא דיחוי אל חברה המתמחה בטיפול בכך. ליווי מקצועי יבטיח שתנוצל כל דרך אפשרית לזירוז ההליך ושהכל יתנהל בצורה חלקה, ללא תקלות ועיכובים מיותרים.