להתחיל לתפור: תחביב, מקצוע, אהבה

תמיד חלמת לתפור לעצמך שמלה או כיסוי ראש אופנתי, או שבכלל בא לך לאמץ תחביב חדש? רצינו להגיד לך שאת יכולה לעשות את זה! לדעת לתפור זה כוח וגם אף פעם לא מאוחר מידי להתחיל.

בים
בדים לאופנה. צילום: שני פרס

אז מאיפה מתחילים? שני פרס, בעלת החנות 'בדי שני' המתמחה ביבוא ושיווק של כל סוגי הבדים לתחום האופנה בלבד ריכזה עבורכן כמה טיפים קצרים בנושא:

  1. מכונת תפירה – כמובן שבשביל לתפור יש צורך במכונת תפירה, אגב  ניתן לקנות או להשכיר כזו . בשוק יש היצע מאוד גדול של מכונות וניתן להשיג גם יד שניה. שימי לב שפעולת המכונה דורשת שולחן עם מקום לרגילת מתחת.

עוד כדאי לשים לב טרם הרכישה, לפונקציות הבסיסיות שחייבות להיות בה:
– אור פנימי
– השחלה אוטומטית (של החוט)
– חורים לכפתורים וזרוע חופשית
– הכי חשוב תעודת אחריות (במקרה והמכונה חדשה ואם יד שניה לבדוק אם נשארה אחריות)

  1. איפה לומדים לתפור?

רכשתן מכונת תפירה ועכשיו אתן תוהות איפה יש קורס בעניין?

יש אינסוף קורסי תפירה גם פרונטליים וגם אונליין, כדאי שתתאימו לעצמכן את השיטה הלימודית שטובה לכן כדי שתתמידו.

- פרסומת -

שימו לב: כל קורס מלמד סגנון תפירה אחר כמו: תפירת בגד ים או בניית מלתחה אישית – כדאי שתבינו עם עצמכן קודם מה אתן רוצות ללמוד בקורס.

  1. הגזרה – תחילה הבינו מה אתן רוצות לתפור. עדיף להתחיל מגזרה שתואמת את הבגד שאתן אוהבות ללבוש או לחבוש אם מדובר בכיסוי ראש. כך תקבלו מושג בנוגע לגזרות שמתאימות לכן וגם מושג בהבנת הגזרה של הבגד.

יש אינסוף גזרות ברשת הניתנות בחינם או בתשלום סימלי. תוכלו לרכוש גם את מגזין התפירה  BORDA בכל חנויות הספרים און ליין.

לאחר שבחרתן את הגזרה מתחיל תהליך של בחירת הבד. בתחילת הדרך מומלץ להשתמש בבדים זולים ופשוטים מחד, ומאידך, עבים ויציבים שלא "יברחו" לכן במכונה.

שני פרס ,בעלת החנות בדי שני
שני פרס ,בעלת החנות בדי שני. צילום: רועי שר

4. בחירת הבדים

ישנם אינסוף סוגי בדים בשוק שאפשר ללכת לאיבוד מרוב היצע לכן מומלץ להגיע לחנות מתמחה ולקבל הסבר מקצועי. כדאי לצאת מתוך נקודת הנחה שיש בדים טבעים ובדים סינטטיים וגם מעורבים ולכל בד יש את היתרונות והחסרונות שלו.

יתרונות הבדים הטבעיים, למשל כותנה, ויסקוזה או פשתן הופכים אותם לבדים נושמים, כי כשהם נושמים על הגוף יש להם לפעמיים נטיה להתכווץ ולהתקמט. לעומת זאת, הבדים הסינטטים הם לא טבעים אך הם לא מתקמטים ומתכווצים. היום עם הטכנולוגיות החדישות יש המון בדים סינטטיים שמרגישים כמו טבעיים.

בדי שני

החנות, בדי שני, נפתחה לפני 6 שנים, כששני פרס, בעלת המקום, הייתה בת 24 בלבד. החנות, שמציעה את המבחר הגדול ביותר בארץ לבדים בתחום האופנה, הפכה לאבן שואבת עבור תופרים ומעצבים מכל הארץ , בכל הגילאים ובכל המגזרים, מתופרות בתחילת דרכן ועד למעצבות שעובדות עם השמות הכי גדולים בענף האופנה ואהובה במיוחד על צעירות ופשניסטיות מהמגזר הדתי שעולות אליה לרגל להתיעץ, להתלבט ולמצוא את הבד המושלם.

"תפירה זה עולם מדהים", אומרת שני, "ומדהים לראות איך כל אחת לוקחת את אותו הבד לעולמות אחרים ונותנות לו חיים משלו". מהבדים שלנו תופרים שמלות, חצאיות, מכנסיים, חליפות, אוברולים, בגדי ים , בנדנות, גומיות לשיער ועכשיו גם מסיכות פנים מעוצבות!