לקראת יום הזיכרון: עשרות אלפי חניכי בני עקיבא במיזם "נר לנופל" בבתי העלמין

צילום:: בני עקיבא

לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות איבה החל ברחבי הארץ מיזם "נר לנופל" בבתי העלמין ברחבי הארץ. במסגרתו יגיעו עשרות אלפי חברי בני עקיבא לקבריהם של כ-3500 נפגעי פעולות האיבה ברחבי הארץ. החניכים יתייחדו עם זכר הנופלים, ישאירו מכתב אישי לאחר שלמדו את סיפור הנופל, ידליקו נר ויקראו פרקי תהילים לזכרם.

המיזם החל לפני למעלה מ-20 שנה בעקבות יוזמה של מזכ"ל בני עקיבא לשעבר דני הירשברג ששכל את אחיו יצחק במלחמת שלום הגליל. לאחר שבשנה שעברה עקב הסגר רק בוגרי התנועה הובילו את המיזם בשטח- כעת חניכי התנועה הם אלו שיגיעו לבתי העלמין כבשנים קודמות. למיזם, שמתקיים בשיתוף פעולה עם מועצת תנועות הנוער והמוסד לביטוח לאומי, קדמה עבודת הכנה ארוכה בה חולקו החניכים באופן מסודר כך שאף קבר של נפגע פעולות איבה לא יישאר מיותם ביום הזכרון.

מזכ"ל בני עקיבא יאיר שחל: " גם בשנת ה-73 למדינת ישראל אנו מחויבים לזכור את אלו ששילמו בחייהם במאבק על הארץ הזאת. החיבור של הדור הצעיר לסיפורם של נפגעי פעולות האיבה הי"ד מהווה נקודת ציון חשובה בחיבור ההיסטורי שלנו לארץ הזאת ולסיפור התקומה של מדינת ישראל. נתפלל שזכותם תעמוד לנו ולכל ישראל".

צילום:: בני עקיבא