מהו ייעוץ חינוכי ואיפה תוכלו ללמוד לתואר שני?

במהלך העשורים האחרונים, מושקעים משאבים ציבוריים רבים במערכות החינוך של מדינות מערביות שונות, וישראל ביניהן. במסגרת השקעה ארוכת טווח וחשובה זו, נוצרים תפקידים ומקצועות שונים בעולם החינוך, מקצועות אשר נועדו לקדם מוסדות חינוכיים ואת מערכת החינוך בכללותה. דוגמה מצוינת למקצוע שכזה הוא ייעוץ חינוכי. במה בדיוק מדובר והיכן מומלץ ללמוד מקצוע חשוב זה?

יועץ לימודים 12/04/2020

ייעוץ חינוכי הוא תחום אשר מטרותיו הן למעשה מתבקשות וברורות לכולנו, גם אם לא היינו מודעים לכך בעולם החינוך הקצו תפקיד בפני עצמו למטרות אלו. ייעוץ חינוכי הוא בגדר שירות מקצועי הניתן למוסדות לימוד שונים דוגמת בתי ספר, ומטרת שירות זה היא לקדם את התפקוד המיטבי של אותו מוסד לימודים. לכן, פועל היועץ החינוכי במספר רב של טכניקות ודרכי פעולה על מנת לסייע לפתח את הצוות הבית ספרי, לפתח ולהטמיע תכניות פעולה שונות אשר יקדמו הן את הסגל המקצועי והן את התלמיד הממוצע באותו מוסד לימודים, לספק ייעוץ מקצועי ודיסקרטי לתלמידים, הורים ומורים כאחד, לסייע לצוות בית הספר בעתות של משבר וחירום ובאופן כללי – לפעול בדרכים שונות על מנת לקדם את בית הספר בצורה מושכלת ובראייה מקיפה וארוכת טווח.

כל זה עשוי להישמע מעט כללי או אמורפי, אך בפועל תפקידיו הקונקרטיים והספציפיים של יועץ חינוכי הם רבים ומפורטים ביותר, וכמובן שעשויים להשתנות בין בית ספר לבית ספר, בהתאם למאפיינים ולצרכים הייחודיים של כל מוסד. היועץ החינוכי מוכשר באופן מקצועי על מנת להסתגל לתנאים הייחודיים של בית הספר בו הוא עובד, לבחון בצורה ביקורתית ומקצועית את אותו מוסד לימודים ולבנות תכניות ומערכים שיאפשרו לו לסייע לגורמים השונים (מורים, תלמידים וכו') ולקדם את מוסד הלימודים בכללותו.

ייעוץ חינוכי – היכן מומלץ ללמוד?

- פרסומת -

ייעוץ חינוכי מוצע לרוב כתכנית לימודים לתואר שני, עבור אנשים המגיעים מעולם החינוך ומחזיקים בתואר ראשון ותעודת הוראה, כמו גם ניסיון מסוים במערכת החינוך. זאת מכיוון שייעוץ חינוכי מקצועי ומעמיק באמת אינו עניין של מה בכך, ומצריך יותר מהידע הפורמאלי המועבר במסגרת ההכשרה של יועצים חינוכיים. יועץ טוב צריך להיות אדם אשר הגיע מהמערכת ומחזיק בידע וניסיון מסוימים בה, שכן ללא היכרות של עולם זה מקרוב, קשה מאוד לייעץ בצורה מעמיקה ומקצועית (בכך דומה הדבר כמעט לכל תחום עיסוק מקצועי אחר).

בתי ספר ומכללות שונות בארץ מציעות כיום מסלול ללימודי תואר שני בייעוץ חינוכי, ומומלץ מאוד להירשם לתואר זה במכללה אשר מתמחה ספציפית בעולם החינוך. אחד המוסדות המובילים בארץ בהקשר זה (אשר גם מציע מסלול לימודי תואר שני בייעוץ חינוכי) היא המכללה האקדמית לחינוך אורנים, הנחשבת לאחד ממוסדות הלימוד המובילים בעולם החינוך.

לפרטים נוספים מומלץ ליצור קשר עם המכללה ולקבל תמונה רחבה ומפורטת יותר, כמו גם לברר בנוגע להתאמתכם/ן וזכאותכם/ן להירשם למסלול זה.