מה חשוב לדעת לפני רכישת מזוזה?

בכדי לא להגיע לתרחיש בו אתם מגלים שהמזוזה פסולה, הכנו עבורכם מעין מדריך לרכישת והתקנת מזוזות בבית. לא פעם, אנשים רוכשים מזוזות ובטוחים שהכול בסדר ותקין איתן. בשלב מסוים הם עשויים לגלות אחרת, מה שיצריך הסרת מזוזות פסולות והתקנת חדשות.

מזוזה
מזוזה. צילום: Pixabay

עוברים למענכם החדש ומתקינים מזוזה? מאחר שביהדות נהוג לכתוב מזוזות על פי זרמים ומוצאים שונים, קודם כל יהיה חשוב לוודא שאתם מתקינים מזוזה בהתאם לשפת מוצאכם. ישנן מזוזות אשר כתובת בסגנון עדות האשכנז, בעוד שמזוזות אחרות יהיו כתובות בסגנון עדות המזרח. יחד עם זאת, חשוב גם לוודא שאתם מתקינים מזוזה הנכתבה על ידי סופר סת"ם. במקרה שבו המזוזה לא נכתבה על ידי סופר סת"ם, יהיה צורך להסירה ולהתקין אחת חדשה. הנה כל המידע על מזוזות למכירה והתקנה בצורה הנכונה.

מי הוא סופר סת"ם מומלץ לכתיבת מזוזות

מה הופך סופר סתם" לסופר סת"ם מקצועי יותר? ובכן, ככל שיש לאותו סופר סת"ם יותר הסמכות ותעודות שונות, כך הוא ייחשב כבעל ניסיון רב יותר. תעודות ההסמכה השונות מוענקות על ידי רבנים ועל ידי הרבנות הראשית. כמובן, איכות המזוזה תיקבע בעקבות המקצועיות של הסופר.

תוכלו לאתר סופרי סת"ם באינטרנט, אך גם ניתן לפנות אל הרב שלכם בכדי לקבל המלצה על אחד. כיום גם ניתן לרכוש מזוזות אונליין, מה שכמובן יצריך ממכם את בדיקת האיכות המקדימה למזוזה. יהיה צורך לבדוק כי מדובר בגורם מוסמך ואמין המספק לכם את המזוזה שלכם.

- פרסומת -

קלפים קטנים וגדולים יותר במזוזות

כשניגשים להתקנת מזוזה בבית, יהיה חשוב לעמוד על גודל הקלף שעליו נכתב המלל. בעוד שאנשים לרוב בטוחים שגודל הקלף הוא מהותי, בפועל זה לא ממש ככה. חשוב לזכור, אם הקלף מאוד קטן אז הכתיבה עליו תיהפך לפחות איכותית בדרך כלל.

אם אתם מסתייעים בסופר סת"ם מקצועי מאוד, הוא יהיה מסוגל לספק לכם קלף קטן עם איכות כתיבה גבוהה. אבל בכל זאת, כדאי לדעת כי מומלץ לבחור בקלפים בגודל של החל מ-10 ס"מ. קלפים בגודל של 10 ס"מ ומעלה מאפשרים לסופר הסת"ם לכתוב באיכות גבוהה מספיק.

על פי מה קובעים את מחירי מזוזות?

מחירי מזוזות, כמו שאמרנו, נקבעים על פי איכות הכתיבה על הקלף. אם כי, לא רק. המחיר של מזוזה עשוי להיות גבוהה אם בית המזוזה עשוי חומרים יוקרתיים. בשורה התחתונה, בית המזוזה אמור להגן על המזוזה מפני תלאות מזג האוויר ופגיעות שונות.

מאחר שלא בכל יום רוכשים מזוזות לבית העסק או לבית, חשוב לבחור מזוזות שלא יגלו בלאי לאחר זמן מאוד קצר. מזוזות עם בית מזוזה פלסטיק למשל, פחות מתאימות לתנאי שטח. מעבר למה שציינו עד כה, גם חשוב לזכור כי ישנם סופרי סת"ם ידועים ומפורסמים, דרכם הכתיבה תהיה יקרה יותר.