מה לבדוק לפני קניית בית מקבלן

כדי לקבל את המידע החשוב ביותר לפני שאתם רוכשים דירה חדשה ולהבין מה הנקודות החשובות שצריך לבדוק לפני קניית בית מקבלן הכנו לכם מדריך קצר שיעזור לכם לעשות סדר ולהבין מה הנקודות העיקריות.

משרדי מכירות של קבלנים בגבעת שמואל. צילום: דתילי

כאשר רוצים לרכוש דירה מקבלן יש מספר דברים שצריך לבדוק כדי לוודא שביצעתם עסקה טובה. הסיבה לכך שיש היום הרבה מאוד אנשים שלא מבינים שהמשמעות של קניית דירה מקבלן היא במקרים רבים יותר מורכבת מאשר קניית דירה יד שניה, לכן חשוב מאוד לבדוק מספר פרמטרים חשובים לפני שאתם רוכשים את הדירה.

קבלו ליווי מקצועי

הדבר הראשון שאתם רוצים לבדוק ולוודא לגבי מי מלווה אתכם בעסקה ולדעת שאיש מקצוע בתחום המקרקעין יכול לתת לכם עזרה מקצועית וחשוב לבדוק היטב את החוזה של הדירה. בנוסף חשוב לבדוק לגבי כל הפרטים הקטנים שאתם לא מודעים אליהם ואיש מקצוע יכול לעשות לכם סדר עוד לפני רכישת הדירה. חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין מקרקעין בתחום שיכול לעזור לכם ולתת לכם ליווי אישי לאורך כל התהליך של קניית הדירה.

מה הנקודות החשובות ביותר לרכישה בית מקבלן?

- פרסומת -

הדבר הראשון חשוב מאוד להבין הוא לא רק לגבי הדירה שלכם אלא לגבי כל מה שקשור לסביבת הדירה והאזור שלכם. חשוב להבין האם יש פיתוח סביבתי שהולך לכלול בניינים נוספים שהולכים להיבנות באזור והאם בתי ספר קיימים כבר באזור או האם הם בשלבי בנייה.

בנוסף להבין כל מה שקשור לפיתוח סביבתי החל מכבישים ועד מוסדות החינוך שיהיו באזור כי חשוב מאוד לקבל את המידע עוד לפני שמבצעים את הרכישה. הסיבה לכך היא כי בחלק מהמקרים המחיר של הדירה יכול להיות זול משמעותית בגלל פיתוח סביבתי שעדיין לא בוצע.

כדי לבצע את העסקה בצורה נכונה חשוב לבדוק ביחד עם מומחה בתחום לגבי כל הנתונים.

תבדקו היטב על הקבלן

חשוב לבדוק לגבי הקבלן והחברה שמבצע את הבנייה כי בחלק מהמקרים תוכלו לגלות נתונים שלא יספקו אתכם ויגרום לכם לא לבצע את העסקה. חשוב מאוד לבדוק גם עם עורך דין מקרקעין שיכול לבדוק לעומק על היזם, להבין מה בדיוק שלב ההתקדמות לפי התשלום ולהבין האם מדובר בחברה אמינה וטובה שיכולה לתת לכם את הביטחון בשביל לדעת שרכשתם דירה מחברה טובה.

לפני שקונים דירה. צילום: freepik

מה לבדוק לפני קניית בית מקבלן – מידע נוסף

דבר נוסף שחשוב להבין במידה ואתם רוצים לבצע רכישה דירה מקבלן הוא לגבי הבניין ולבדוק מה מספר הקומות שהולך להיות בבניין. הסיבה לכך חשובה כי בחלק מהמקרים יש השפעה משמעותית על המחיר לפי הקומה של הדירה שלכם אל מול הדירות האחרות בבניין ולכן חשוב מאוד לוודא מה מספר הקומות בבניין, כמה קומות יהיו בכל דירה עוד לפני הרכישה.

אחד הדברים החשובים ביותר כאשר אתם רוצים לבצע קניית בית מקבלן ולבדוק מה בדיוק כולל המפרט הטכני של הדירה. חשוב לבדוק היטב כי בחלק מהמקרים הקבלן מאפשר לכם לבצע שינויים ולבצע התאמה של הדירה לצרכים שלכם. בחלק מהמקרים לקוחות שרוצים לבצע רכישת בית מקבלן לא מבינים תהליכים מסוימים ולכן יכולים לבצע שינויים שיפגעו בעלות של הדירה ובשווי שלה ולכן חשוב מאוד להתייעץ עם גורם מקצועי שידע לבדוק בדיוק לגבי כל שינוי.

מה לבדוק לפני קניית בית מקבלן – חשוב לקבל ייעוץ מקצועי

לאחר שקיבלתם את כל הנתונים והבנתם מה לבדוק לפני קניית בית מקבלן חשוב מאוד לקבל יעוץ מקצועי בכל תחום שתבחרו החל מעורך דין מקרקעין שיכול לבדוק את החוזה שלכם ועד יועץ משכנתאות או מומחה תכנון שיעזור לכם לבצע תכנון נכון לדירה וילווה אתכם בכל מה שחשוב לכם.