מה צריך לדעת על רישיון לנשק

רישיון לנשק
רישיון לנשק

זה לא סוד שישראל היא מדינה בה אזרחים רבים מחזיקים בנשק לצרכי הגנה. אזרחים רבים שגרים באזורים הנחשבים למסוכנים, אך גם כאלה שלא, בוחרים להוציא רישיון לנשק- בעיקר בזמנים בהם מתרבים אירועי הטרור. בניגוד למשל לארצות הברית שם נשק נמכר בחנויות וישנם סוגים מסוימים של כלי נשק בהם ניתן להחזיק ללא רישיון לנשק, בישראל חל איסור מוחלט להחזיק בנשק ללא רישיון. על הענקת רישיון לנשק אחראי האגף לרישוי ולפיקוח כלי ירייה במשרד לביטחון פנים שמעמיד קריטריונים מוגדרים לאנשים הזכאים להוציא רישיון לנשק.

 

מי זכאי להוציא רישיון לנשק?

בשביל להיות זכאי להוציא רישיון נשק בישראל יש לעמוד בתנאים הבאים שקבע המשרד לביטחון פנים: המבקש רשום במשרד הפנים כאזרח או תושב קבע, ושהה ב – 3 השנים שקדמו להגשת הבקשה בישראל. הוא בעל שליטה בסיסית בעברית, ויכול להבין את הנהלים הנדרשים הקשורים באחזקת נשק ולענות על התשאול הנדרש. אזרח ישראלי ששירת בצבא או בשירות לאומי או אזרחי יכול לקבל רישיון לנשק החל מגיל 21, ואזרח ישראלי שלא שירת במקומות הנ"ל יכול לקבל החל מגיל 27. במידה ומדובר על תושב קבע שאינו אזרח ישראלי, הגיל המינימלי עבור רישיון נשק יהיה 45.

 

כיצד מוציאים רישיון לנשק?

- פרסומת -

הוצאת רישיון לנשק הוא תהליך מעט יקר וארוך הכולל כמה שלבים שיש לעבור בשביל להגיע לרגע המיוחל. השלב הראשון הוא הגשת בקשה לאגף לרישוי ולפיקוח כלי ירייה במשרד לביטחון פנים באמצעות הטופס המקוון באתר של המשרד לביטחון הפנים, בצרוף המסמכים הרלוונטיים כמו הסיבה לבקשה ופרטי המבקש. לאחר שיימצא שהמבקש אכן זכאי לקבלת רישיון לנשק, הוא יוזמן לפגישה עם פקיד רישוי בו תיבדק תקינותה של הבקשה והמסמכים המצורפים אליה. בשלב הזה תתקבל התשובה והאישור הסופי על רישיון הנשק, ויש להמציא הצהרת בריאות חתומה בידי רופא משפחה, ולמלא כתב הסכמה.חידוש רישיון נשק גם הוא תהליך הכולל כמה שלבים. השלב הראשון הוא תשלום של אגרת הרישיון. לאחר מכן יש להדפיס את טופס חידוש הרישיון, ולהחתים את רופא המשפחה על טופס הצהרת הבריאות.