מיכלי פלסטיק – כל המידע במקום אחד

בקבוקי פלסטיק
צילום: Pixabay

מיכלי פלסטיק משמשים אותנו בתחומים רבים, החל מתחום התעשייה, בבתי חרושת ומפעלים, בחקלאות, גינון, ואפילו טיולים מאורגנים בטבע. מיכלי הפלסטיק מוכיחים את עצמם פעם אחר פעם, בזכות היותם עמידים, סטריליים, ובעלי מגוון גדלים שונים.

מיכלי פלסטיק – "קובייה"

כל מי שמשתמש בסוגים של מיכלי פלסטיק בארץ מכיר את מיכל הפלסטיק "קובייה". המיכל הפופולרי קיבל את הכינוי בזכות מידותיו, המזכירות קובייה – מטר על מטר על מטר, פחות או יותר. מיכל קובייה מכיל לרוב 1000 ליטר, שהם 1 קוב.

מיכל הקובייה הינו בעל מספר מאפיינים שהופכים אותו לכל כך אהוב:

  1. מסגרת צינורות מתכת – המיכל מוקף בצינורות מתכת או אלומיניום שמולחמים זה לזה, ועברו ריתוך. מסגרת הצינורות מבטיחה שהמיכל ישאר מוגן, ומסייעת במקרים בהם צריך להעביר אותו ממקום למקום. אל דאגה – אם תצטרכו לתקן את המיכל האו להחליף אותו, ברוב המקרים ניתן לפתוח את הצינורות בקלות בעזרת מברג.
  2. משטח הנחה – המיכל הכבד חייב להיות מונח על משטח כלשהו, על מנת להיות מורם מן הקרקע. קיימים מספר סוגים של משטחים עליהם ניתן להניח את ההקובייה, כל משטח מתאים לצורך אחר של השימוש במיכל הפלסטיק. בין היתר, קיימים בשוק משטחים מפלסטיק, אלומיניום, פלסטיק בשילוב אלומיניום, ומשטחי עץ. רבים בוחרים במשטח הפלסטיק, בגלל העמידות לאורך השנים שהוא מבטיח.
  3. פקק עליון – הפקק העליון של המיכל מוברג אליו, וסוגר אותו בדומה לבקבוק. הפקק העליון משמש למילוי. בטרם הרכישה, יש לוודא שהוא מספיק רחב על מנת לאפשר מילוי נוזלים במספר צורות שונות.
    הסגירה האטומה מבטיחה את הסטריליות, והימנעות מנזילות במידה והמיכל מונח על הצד בשעת הובלה. גודלו של הפקק קריטי גם הוא, קיימים גדלים שונים של פתחים – למשל 6 צול (15.2 ס"מ), פתח של 8 צול (20.3 ס"מ). פתח של 8 צול הוא פופולרי יותר, משום שמאפשר הכנסה של משאבה פנימה במידת הצורך.
  4. ברז – ברוב המקרים מורכב ברז בתחתית הקובייה. הברז מאפשר לווסת את זרם המים, או לחבר אליו חיבור אחר במידת הצורך. הברז מגיע עם נעילה, שתבטיח שלא יפתח בטעות.
  5. צבעים שונים – קיימים צבעים שונים של מיכלי פלסטיק מסוג קובייה, קוביות שחורות אטומות, קוביות לבנות, אדומות ואפילו שקופות. הקוביות השקופות מאפשרות לראות את הנוזל שנמצא בתוכן. שימו לב שאתם בוחרים מיכל שהדופן שלו עבה, כדי להבטיח איטום ועמידות.
מיכלי פלסטיק צהובים – ומה הקשר לזבובים?

מיכלי שמן צהובים לרוב משמשים לאחסון שמן, בעיקר בקייטרינגים, חדרי אוכל ואירועים רבי משתתפים. אנשים רבים מבצעים במיכלים שימוש חוזר, ומשתמשים בהם למתקני האכלה ולמים. בנוסף, מחקרים מראים שהזבובים נמשכים לצבע הצהוב, ולכן ההמלצה היא להשתמש במיכלי פלסטיק צהובים להנחת מלכודות זבובים. באופן זה ניתן לשמור על איכות הסביבה, ולהשתמש במיכלי השמן הישנים שימוש חוזר, במקום לרכוש מיכלי פלסטיק חדשים.

לסיכום
- פרסומת -

קיימות בשוק חברות רבות המציעות מיכלי פלסטיק בהתאמה אישית, על פי הצרכים של הפרויקט שלכם. בין אם מדובר בחקלאות, תעשייה, אירועים, או אפילו מיכל קטן לקמפינג בחוף, בחרו במיכל פלסטיק איכותי, שישמור על סטריליות וילווה אתכם שנים ארוכות.