שלטים לעסקים – המדריך המלא

שלט עץ משדר אווירה ביתית, שלטי ניאון בולטות גם בשעות הלילה ושלט מתכת פרקטי ומחזיק המון שנים. צילום: דתילי - אתר למגזר הדתי

לא בכל יום בוחרים שלט לעסק שלנו. שלט יכול ללוות אותנו שנים ארוכות, ועל כן חשוב לבחור שלט שיתאים לעסק, ימשוך את הלקוחות, ויישאר לאורך זמן.

בעלי עסקים רבים נלחצים כשהם צריכים לבחור שלט לעסק שלהם, ולא יודעים מאיפה להתחיל. הם עלולים להתבלבל מרוב המבחר הגדול שקיים בשוק. אז בואו נעשה קצת סדר ונענה אחת ולתמיד – איך בוחרים שלטים לעסקים?

צאו לרחוב

לפני שאתם נכנסים לפאניקה, צאו לסיור ברחובות העיר. קחו אתכם את אחד מבני המשפחה וצאו לסיבוב ברחוב הראשי בעיר. הרימו את ראשכם והביטו על השלטים של העסקים השונים. חשוב להגיע עם דף ועט, ולצלם בעזרת הסמרטפון שלטים שאהבתם. שימו לב לצבע, פונט, החומר ממנו עשוי השלט, והטקסט. כבר תרגישו יותר טוב שהתחלתם לקבל מושג על הנושא, ולגבש כיוון כללי.

בחירת הצבעים

הטעות הנפוצה ביותר היא לחשוב שהצבע של השלט לא כל כך משנה.

- פרסומת -

שימו לב לאסוציאציות שהשלטים נותנים לכם – למשל שלט לבן עם אותיות בצבעים של ירוק וכחול יכול לתת קונוטציה מיידית לקופת חולים, מרפאת שיניים וכן הלאה. שלט אדום ואותיות לבנות, מקושר אצלנו במוח לפיצוציה, או קיוסק. לוח אלקטרוני מקושר גם הוא לקיוסקים, או דוכני המרת כספים.

אחרי שהבנתם את חשיבות הצבעים, מומלץ להתייעץ עם מעצב גרפי או בית דפוס, ולבחור יחד סט של צבעים שיתאימו למהות העסק שלכם. תאמינו לא, אבל יש תורה שלמה של השפעת גווני צבעים על התפיסה של המוח שלנו. שווה לעשות את המחקר, כדי להגיע לתוצאה הטובה ביותר.

בחירת חומרים

החומר ממנו עשוי השלט ישפיע גם הוא. המוח שלנו מחלק לקטגוריות באופן אוטומטי, ולכן החומר ממנו עשוי השלט משפיע לאיזו "תבנית" במוח נשייך את השלט. למשל:

  • שלטי עץ – שלטי עץ נותנים אווירה כפרית, ומתאימים לרוב לגני אירועים, או למקומות ששואפים לייצר אווירה כפרית ומשפחתית
  • שלטי לד – שלטי לד הם חסכוניים באנרגיה, ובעלי תאורה חזקה. שלט מואר יכול למשוך אליו לקוחות רבים.
  • שלטי פח ומתכת – שלטי פח ומתכת יכולים לענות על מספר צרכים, ולהישאר עמידים לאורך השנים. ניתן להוסיף עליהם תאורה במידת הצורך.
  • שלטי זכוכית – שלטי זכוכית נותנים אווירה יוקרתית ודקורטיבית. במידה וזה הרושם שתרצו לשדר, כדאי לבחור בשלט זכוכית. שלט זכוכית יככב לרוב במשרדים.
בחירת בית דפוס

אחרי שיש לכם כבר תמונה ויזואלית בראש, תוכלו לגשת לבית הדפוס. גם אם אין לכם תמונה בראש, בית הדפוס יוכל לעזור לכם להחליט, ויציג בפניכם כמה דוגמאות רלוונטיות.

שימו לב שאתם בוחרים בבית דפוס שמנוסה בהדפסת שלטים לעסקים. תפקידו של בית הדפוס הוא לתת לכם ייעוץ מקצועי, ולעזור לכם ליצור את הסקיצה על כל ההיבטים – החומר, הצבע, הטקסט, הגופן וכן הלאה. בית דפוס בעל ניסיון יוכל לתת טיפים, וליצור יחד איתנו את השלט המושלם עבור העסק שלנו. מומלץ לבקש הצעת מחיר ממספר בתי דפוס, על מנת להשוות בין המחירים ולבחור בדיל המשתלם ביותר עבורכם.

אחרי שהבנתם את חשיבות השלט לעסק שלכם – אל תתפשרו על בית הדפוס שאתם בוחרים.