מכללת תלפיות באוסקר העולמי של החינוך

(צילום: מכללת תלפיות)

נציגי מכללת תלפיות לחינוך השתתפו השבוע בטקס פרסי האוסקר בחדשנות בחינוך לשנת 2019 בלונדון על הקורס מבוא לרב תרבותיות שפיתחו.

יעל וייס 02/01/2020

הקורס "מבוא לרב תרבותיות", של המכללה האקדמית לחינוך תלפיות הגיע לגמר האוסקר בחדשנות בחינוך לשנת 2019, בקטגוריית הפרויקט הטוב ביותר בעולם המטפח את מיומנויות המאה ה- 21. הקורס נבחר מ- 1,500 הצעות שנשלחו מ-39 מדינות. טקס הגמר החגיגי יתקיים בלונדון.

במכללת תלפיות ושותפותיה, זוהי השנה השניה שקורס ה-Mooc מבוא לרב תרבותיות רץ. בשנה שעברה, המכללה לקחה חלק בפיילוט ב 3 שפות, עברית אנגלית וערבית. בטקס מציגים 610 פרויקטים מ84 מדינות.

- פרסומת -

הייחודיות שבקורס "מבוא לרב-תרבותיות" היא האפשרות לחוות מסע בעולם הרב-תרבותי, שבו הלומדים נחשפים לאחר ונכנסים לנעליו באמצעות טכנולוגיות מתקדמות (עולם וירטואלי), סימולציות ומשחקי תפקידים. הקורס שם דגש על מקומה של הרב-תרבותיות במערכת החינוך ועל פיתוח אמפתיה בקרב הלומדים.

הקורס משתמש בחידושים האחרונים בתחום הפדגוגיה והטכנולוגיה העדכנית, ומשלב את מיומנויות המאה ה-21: שיתופיות, תקשורת בין -אישית, חשיבה ביקורתית, יצירתיות וקבלת השונות התרבותית.

הפרויקט כולל שלושה קורסים בעברית, באנגלית ובערבית. המכללה האקדמית לחינוך תלפיות, הובילה את הפרויקט, בראשותה של ד"ר איליין חוטר ובשיתוף מכללות נוספות מהארץ: מכללת אלקאסמי, מכללת סכנין, מכללת סמינר הקיבוצים, מכללת קיי ,מכללת אוהלו, המכללה הערבית חיפה ומרכז TEC במכון מופ"ת.

בנימין בהגון ראש מכללת תלפיות מספר: "אנו גאים להוביל את מכללת תלפיות אל העתיד ולעמוד בראשה של משלחת אשר תייצג את מדינת ישראל בפני כל העולם".

ד"ר חוטר ממכללת תלפיות לחינוך מספרת כיצד עובד הקורס בפועל: "הסטודנטים מחולקים לקבוצות קטנות של שישה משתתפים, כל משתתף מגיע מרקע תרבותי אחר ומייצג דת אחרת, שישה משתתפים זוהי קבוצה גדולה מספיק על מנת שיהיה גיוון תרבותי אך עם זאת קטנה מספיק כדי שיהיה אפשר להכיר אחד את השני ולהגיש בנוח, שזוהי אחת המטרות החשובות שלנו. הרעיון מאפשר לכל סטודנט להרגיש בנוח בעולם המדומה על מנת שיוכלו לשתף פעולה בצורה מיטבית".