מנכ"ל חדש ליישוב הקהילתי בגדול בישראל

צור הדסה, היישוב הגדול ביותר בישראל שאינו בעל מעמד רשות מקומית, נכנס היום לתפקידו מנכ"ל חדש - שחר מור.

שחר מור
שחר מור. צילום: יניב בן יהודה

היום נכנס לתפקידו המנכ"ל החדש של היישוב צור הדסה, שחר מור. במהלך הימים האחרונים עבר מור חפיפה מסודרת על ידי המנכ"לית היוצאת לירז ארז.

מור, בן 46, נשוי לאורנה ואבא ל5, מתגורר באורנית. בעל תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני במדעי המדינה. סא"ל במיל' ורמ"ט החטיבה הצפונית בעזה. כיהן בעבר כמנהל תפעול ארצי בעמותת עמינדב, מנהל תפעול ארצי ברשת אמי"ת, סמנכ"ל פרויקטים בסטארט אפ Go-Arc וכמנכ"ל עמותה חינוכית. בנוסף, שימש כשליח הסוכנות היהודית במקסיקו סיטי.

שחר מור: "אני נרגש מאוד לקראת כניסתי לתפקיד כמנכ"ל צור הדסה. אני מאמין מאוד בשלטון המקומי וביכולתו להשפיע על חיי התושבים באופן ישיר. אני רואה בצור הדסה מודל לחיי קהילה עשירים ותוססים ואני מחכה להיכנס לתפקיד ולפעול ככל יכולתי עבור התושבים".

כאמור, מור מחליף בתפקידו את המנכ"לית היוצאת של היישוב לירז ארז. ארז, נשואה + 4, עובדת שב"כ בעברה, יועצת ארגונית ובעלת תואר שני בתקשורת מהאוניברסיטה העברית, יוצאת לדרך חדשה עם ניסיון משמעותי בתחום המוניציפלי. ארז החלה לשמש בתפקידים ציבוריים בצור הדסה כבר בשנת 2012 כעוזרת יו"ר הוועד המקומי דאז, בני גרניט. במהלך השנים התקדמה ארז ושימשה כמזכירת היישוב, ובשנת 2019 מונתה ארז למנכ"לית צור הדסה. השנים בהם כיהנה ארז, היו משמעותיות מאוד עבור צור הדסה, במהלכם אוכלוסיית היישוב שולשה, התקציב זינק והוקמה שכונה חדשה.

- פרסומת -

 לירז ארז: "להיות מנכ"לית צור הדסה הייתה עבורי זכות עצומה. זכיתי להתעסק במגוון נושאים מאתגרים ומעניינים – מנושאי עצמאות צור הדסה, תקציבים וביטחון ועד תרבות וחינוך בלתי פורמאלי. אני רוצה להודות לאנשים שלצידי, הצוות היקר והמסור שלמרות האינטנסיביות שלי היה מגויס כולו למשימה מתוך אכפתיות גדולה. אני משאירה יישוב במצב טוב ואני בטוחה שהוא ימשיך להתקדם ולהתפתח כפי שהיה בתקופתי".

יו"ר ועד צור הדסה דלית רוסו: "אני רוצה להודות ללירז על שנות עבודתה, על שיתוף הפעולה המפרה והבונה – ועל השיח המאזין, המבקר והיצירתי שהביאה אל התפקיד. במשך עשר שנים הובילה וליוותה לירז את כל שקרה ביישוב – מגדול ועד קטן. צור הדסה של היום, אינה צור הדסה של לפני עשור. היא גדלה, צמחה ויפתה. יש בה מקום מכיל ואוהב לתושבים רבים ונפלאים. לירז ליוותה את התהליכים במקצועיות ואחריות, תוך וידוא כי היועצים הנדרשים תומכים את התהליך. בשם חברי ועד צור ותושבי היישוב, אני מודה לך על כל שעשית עבור היישוב ומאחלת לך הצלחה רבה בדרך החדשה בה תבחרי ללכת".

צור הדסה הוא ישוב קהילתי בפרוזדור ירושלים ושייך למועצה אזורית מטה יהודה. במהלך השנים התפתח היישוב והוא מונה כ-12,000 תושבים. בתקופה הקרובה צפויה צור הדסה להתמודד עם יציאה לעצמאות מוניציפלית, הקמת מבני ציבור ופארקים חדשים.