משפצים את המטבח? בואו להכיר את סוגי השיש המובילים

תמונה pxhere

אם אתם משפצים את המטבח כנראה שבעוד זמן קצר תגיעו לשלב שבו תצטרכו לבחור את השיש החדש שלכם. מדובר בהחלטה מרכזית שתשפיע על הנראות ועל השימושיות של המטבח. בחירת שיש מתאים יכולה לעשות את ההבדל בין מטבח מזמין שמשרת אתכם נאמנה לבין מקום שלא עונה לציפיות. מוכנים? לפניכם סוגי השיש שאתם חייבים להכיר לפני שאתם מבצעים את הרכישה המיוחלת.

שיש אבן קיסר

שיש אבן קיסר הוא השיש הנפוץ ביותר כיום במטבחים בישראל ויש לו הרבה יתרונות שהופכים אותו לכזה. ראשית, מדובר בשיש סינטטי, שיש לא טבעי שעבר כל מיני מניפולציות במפעל שמאפשרות לו להציג את היתרונות הרבים שלו. מדובר בשיש מגוון שמגיע במגוון רחב של עיצובים וטקסטורות, כך שמבחינתם כלקוחות זה יתרון גדול מאד.

בנוסף, המחיר שלו הוא טוב מאד ביחס לסוגים אחרים של שיש, מה שהופך אותו למשתלם במיוחד כשמשפצים את המטבח. היתרון המשמעותי של הקיסר הוא האחריות שמלווה אותו כשדגמי הגרניט שבו מגיעים עם אחריות לכל החיים, כן, מה ששמעתם, רק חשוב לרכוש אותו מחברת שיש מורשית לשיווק של אבן קיסר על מנת ליהנות מהיתרון הזה. עם זאת חשוב לציין שיש לו גם שני חסרונות, הוא לא עמיד בפני חום קיצוני והוא רגיש באופן יחסי לשריטות, קחו זאת בחשבון.

- פרסומת -

שיש גרניט

בעוד ש90% מהסוגי של השיש למטבח מיוצרים במפעלים ונחשבים לסינטטיים, ישנו שיש גרניט טבעי שנחצב באדמה ויכול להתמודד עם המותגים המובילים בכבוד ואף מעבר לזה. היתרון המשמעותי של שיש גרניט בא לידי ביטוי בכך שהוא עמיד לחום. מה זה אומר בפועל? שאתם תוכלו להניח עליו את הסירים הלוהטים ממש ללא כל חשש. בנוסף, יש לו עיצוב ייחודי מכיוון שהוא מגיע היישר מבטן האדמה, בניגוד לשיש סינטטי כמובן.

עם זאת, חשוב לציין שיש לגרניט חיסרון משמעותי אחד והוא המחיר. ביחס לשיש סינטטי הוא נחשב ליקר מאד ולכן לא רבים יכולים להרשות לעצמם לרכוש שיש גרניט.

שיש קוריאן

בדומה לשיש הקיסר, גם שיש הקוריאן הוא משטח נפוץ מאד במטבחים בישראל. מדובר בשיש שקל מאד לניקוי, מגיע במגוון רחב של עיצובים והיתרון המשמעותי שלו הוא שאין עליו סימנים של חיבור (מקשה אחת), הוא פשוט חלק ויפה. החיסרון שלו הוא המחיר הגבוה והרגישות שלו לשריטות וחום. מכיוון שהוא נחשב לגמיש מאד ביחס לסוגים אחרים. בתוך כך, אתם תצטרכו להתנהג איתו בכפפות של משי על מנת לשמור עליו, קחו זאת בחשבון לפני שאתם רוכשים אותו.

שיש סיליסטון

גם שיש סיליסטון היא שיש סינטטי והוא למעשה הגרסה הספרדית של שיש הקיסר (מתחרים וותיקים). גם הוא מגיע במגוון רחב של עיצובים וקולקציות רבות שמהוות יתרון משמעותי במיוחד. בנוסף, הוא קל מאד לניקוי מפני שבזמן הייצור מחדירים לו שכבה אנטי בקטריאלית ששומרת עליו. החיסרון שלו בא לידי ביטוי בכך שהוא לא עמיד בפני חום ולא תוכלו להניח עליו את הסירים החמים.

שיש דקטון

שיש דקטון נפוץ במיוחד במטבחי יוקרה והוא מיוצר בספרד (מיוצר על ידי חברת קוסנטינו שמייצרת גם את משטחי סיליסטון). הוא עמיד מאד בפני חום ואתם תוכלו להניח עליו את הסירים הלוהטים שזה עתה בישלתם בהם בלי בעיה. בנוסף, הוא קל מאד לניקוי והוא לא סופג נוזלים. לעומת זאת, חשוב לדעת שהמחיר שלו הוא גבוה מאד ביחס לסוגי שיש אחרים אך האיכות שלו נחשבת לגבוהה במיוחד.

בחירת שיש למטבח צריכה להיעשות לפי צרכים ולפי תקציב. תקציב בינוני? לכו על משטחי אבן קיסר שנראים טוב ונחשבים למוצלחים. התקציב שלכם גבוה יותר ואתם עומדים לעבוד במטבח שעות נוספות? שיקלו לרכוש שיש גרניט טבעי או משטח פורצלן כמו דקטון או אבן קיסר פורצלן. חשוב להדגיש שיש דגמי פורצלן למטבח איכותיים נוספים שכדאי להכיר ושיכולים לספק לכם יתרונות משמעותיים ולעתים גם במחירים סבירים.