ניתוח אף לתוצאה אסתטית מושלמת

צילום: אנה שווץ

ניתוח אף נחשב לאחד הניתוחים הקוסמטיים הכי נפוצים בקרב האוכלוסייה ולא רק מהסיבה האסתטית. המון מנותחים בוחרים לשלב ניתוח אסתטי בניתוח אף הרפואי שנקבע להם מהסיבה שהם צריכים לתקן מחיצה עקומה באף. אך חלק גדול מהאנשים גם פונים לניתוח בעקבות שאיפה אסתטית לאף קטן ומעוצב יותר שמעלה למטופלים את הביטחון העצמי ויש שיגידו משנה להם את החיים. אף כמו שידוע לנו הוא מרכז הפנים, ושינוי הכי קטן באזור יכול לעשות הבדל כל כך משמעותי שלעתים לא יהיה ניתן לזהות מישהו לאחר שביצע ניתוח אף.

מי מתאים לבצע ניתוח אף?

לפני הכול חשוב לדעת שניתוח אף מתבצע החל מגיל 16 מהסיבה שעד אותו הזמן האף לא סיים להתעצב באזור השלד הגרמי והסחוסי והוא עדיין מתפתח. בנוסף ניתוח אף כמו שצוין מבוצע לעתים במקרה של מחיצה עקומה בין שני חללי הנחיר שלעתים גורמת לבעיות נשימה או לאי מעבר אוויר באף.

המצב הזה משאיר את המטופלים עם קושי בנשימה וקושי בשינה בלילה מהסיבה שהם תמיד או נוחרים, או מתקשים לנשום במהלך השינה. שימו לב שיש מטופלים שמשלבים את ניתוח תיקון המחיצה הרפואי עם ניתוח אף אסתטי לעיצוב האף ובמקרה הזה הניתוח כולו נחשב לרפואי, לכן כדאי לדעת שבמקרים כאלה הביטוחים הרפואיים או קופות החולים משתתפות או מסבסדות את הוצאות הניתוח. כמו כן ניתוח האף גם מיועד לפתירת בעיות אסתטיות ומתאים לכל מי שמעוניין לשפר את מבנה ועיצוב האף שלו.

- פרסומת -

מהלך וסוגי הניתוח

במהלך ניתוח אף עצמו המטופל נמצא תחת השפעה של הרדמה כללית כדי להבטיח שלא יחווה סוג של אי נעימות (מהסיבה הפשוטה שזה ניתוח במרכז הפנים) ובנוסף כדי להבטיח שהרופא המנתח יוכל לעבוד ברוגע ובנחת ולהגיע לתוצאה המקצועית ביותר. במהלך הניתוח הרופא מעצב את שלד האף בעזרת האלסטיות של העור שצמוד אליו. בניתוח עצמו ניתן לתקן וליישר את מבנה וגשר האף, להצר נחיריים במידת הצורך, ולעצב מחדש את קצה האף. הכול בהתאם לשיחת הייעוץ שבוצעה מראש עם המטופל ובהתאם לתוצאה שהוא רוצה להגיע אליה.

קחו בחשבון שיש שתי שיטות ניתוח, האחת ניתוח אף סגור והשנייה ניתוח אף פתוח.

  • ניתוח אף סגור –
    בשיטה זו הרופא המנתח מבצע חתכים אך ורק בפנים האף, מה שיוצר תוצאה ללא צלקות חיצוניות הנראות לעין. בניתוח אף סגור אפשר לשלב גם ניתוח לתיקון המחיצה באף במידה והמטופל צריך תיקון כזה.
  • ניתוח אף פתוח –
    זו השיטה המועדפת על הרופאים המנתחים מהסיבה שדרכה אפשר לבצע יותר שינויים באף והיא לא מגבילה בסוגי התוצאות המבוקשות. בדרך כלל משתמשים בשיטה זו כשצריך ניתוח תיקון לאף או כשצריך לבצע ניתוח אף מאוד מורכב. אך כמו שכבר נאמר השיטה הזו גם מאפשרת עיצוב יותר משמעותי של האף ולרוב נבחרת על ידי רופאים ומטופלים כדי להגיע בדיוק לתוצאה המבוקשת. חשוב לדעת שהשיטה הזו מתבצעת באמצעות חתכים חיצוניים שמשאירים צלקת קטנה בתחתית האף.

הכנות לניתוח

לפני הניתוח תתבקשו לבצע בדיקות דם שגרתיות, לדווח על רגישות לתרופות, נטייה לדימומים או קשיי נשימה. בנוסף יש להפסיק נטילת תרופות מדללות דם כמו אספירין כשבועיים לפני מועד הניתוח. לפני הניתוח יש לדווח לרופא המרדים האם אתם סובלים מאסטמה או שיעול כרוני ומומלץ מאוד להפסיק לעשן כשלושה שבועות לפני מועד הניתוח. ערב לפני הניתוח תתבקשו לחפוף את השיער ולנקות את הפנים היטב, בנוסף מומלץ להגיע לניתוח עם חולצה מכופתרת או ג'קט עם רוכסן קדמי, העיקר שלא תצרכו להוריד את החולצה אחר כך מאזור הראש.

לאחר הניתוח

לאחר הניתוח הרופא המנתח יבצע קיבוע של האף באמצעות גבס, ישים לכם טמפונים בתוך הנחיריים ויצמיד תחבושת סופגת לתחתית האף. לאחר יום או יומיים תתבקשו לחזור לרופא המנתח להוצאת הטמפונים מהאף, אלא אם כן ביצעתם ניתוח משולב לתיקון המחיצה ואז תצטרכו להישאר איתם עד לתקופה של כשבוע. את הגבס מהאף הרופא המנתח יוריד כעשרה ימים לאחר הניתוח.

ההחלמה נמשכת כעשרה ימים ובמהלכם ניתן ליטול משככי כאבים במידת צורך. קחו בחשבון שיתכנו שטפי דם באזור העיניים שיתחילו לחלוף כעבור שלושה ימים. אזור הניתוח יהיה רגיש לתקופה שלאחר הניתוח ויש כאלה שנשארים עם הרגישות עד לתקופה של שנה לאחר הניתוח.