נפגעתי בתאונת דרכים – מה עושים?

תאונת דרכים היא ללא ספק אירוע מורכב וקשה אשר עלול להיות טראומתי לאנשים שמעורבים בו. לא מעט אנשים שנפגעים בתאונת דרכים אינם יודעים מה לעשות לאחר שנפגעו באותה תאונה ולמי עליהם לפנות. אם נפגעתם בתאונת דרכים, במאמר הבא תקבלו את כל המידע אודות מה עליכם לעשות במקרה מעין זה ולמי כדאי לכם לפנות.

עורך דין תאונת דרכים
צילום: canva

מה עושים אם נפגעים בתאונת דרכים?

ראשית כל, מיד לאחר התאונה חשוב מאוד שתרשמו את כל המידע שנוגע לרכבים שמעורבים בתאונה לרבות פרטי הנהגים, תעודות זהות, כתובות הנהגים, מספרי רישוי רכב, מספרי טלפון ועוד. במידה ומדובר בתאונה עצמית שאיננה מעורבת עם כלי רכב אחר, חשוב מאוד להיערך בצורה הטובה ביותר לקראת תביעה נגד חברת הביטוח. בכדי להיערך לתביעה מעין זאת חשוב שהנהג יוודא כי יש לו ראיות כגון: דוח פינוי מד"א ממקום התאונה, שמות עדים לתאונה, דו"ח שמאי או קבלות על תיקון הרכב ועוד. כמו כן, חשוב מאוד לתקן את הרכב רק במקום אשר ידוע כי מנפיק קבלה שכן ללא קבלה יהיה קשה מאוד לקבל את הסכום הרלוונטי מחברת הביטוח.

חשוב מאוד להבין כי גם אם נפגעתם בתאונת דרכים ואתם סבורים כי מדובר על תאונה קלה ולכן אין צורך שתפנו לטיפול רפואי, הרי שבהעדר פנייה לטיפול רפואי בגין התאונה, יהיה לכם קשה מאוד לנהל משא ומתן מול חברת הביטוח בשלב מאוחר יותר. גם אם פניתם לטיפול רפואי שלא באופן מידי אלא בשלב מאוחר יותר, חברת הביטוח תערים עליכם קשיים מתוך מחשבה שעשיתם זאת רק בכדי לקבל כסף מחברת הביטוח ועל כן, חשוב מיד לאחר התאונה גם אם אתם בטוחים שמדובר על תאונה קלה שלא הסבה לכם נזק כלשהו, לפנות לקבלת טיפול רפואי.

דיווח על התאונה

לאחר התאונה, עליכם לדווח על התאונה לסוכן הביטוח מיד כאשר מתאפשר לכם. כמו כן, חשוב מאוד לדווח על התאונה למשטרת התנועה ולוודא שכל הפרטים באישור המשטרה הממוחשב שהתקבל הם פרטים מדויקים. חשוב מאוד לדווח בצורה ברורה מאוד אודות התאונה ולא למסור גרסאות סותרים בצורה כזאת או אחרת ובייחוד אם מדובר על תאונה עצמית או תאונה לא שגרתית.

כדאי מאוד להיזהר מהחוקרים של חברות ביטוח. על אף שהם יטענו לרוב שהם מעוניינים בטובתו של הנפגע, לא כדאי לשתף איתם פעולה שכן, כל מידע שהנפגע יספק לחוקר עלול לשמש נגדו במהלך התביעה. ישנן שיטות שונות שבאמצעותן חוקרים של חברות ביטוח מנסים להפיל נפגעי תאונת דרכים וחשוב מאוד לשים לב כך. כדאי לקרוא על הנושא עוד. אתר המשרד יספק לכם מידע אודות הנושא.

כיצד תשיגו את הפיצוי המקסימלי בגין תאונת דרכים?

- פרסומת -

ישנם נפגעי תאונת דרכים שבטוחים כי סכום הפיצוי שהם יזכו לו יושפע מכמות המסמכים הרפואיים שהם ישיגו, מהזמן שבו תהיה לכם חופשת מחלה ועוד. חשוב לדעת שכמות המסמכים הרפואיים לא קובעת אלא איכות המסמכים.  מה זאת אומרת? המסמכים צריכים להכיל ממצאים של הרופא ולא תלונות. אם תיגשו לרופא פעם אחר פעם והוא לא ימצא כלום, המסמך לא באמת יהיה אקטואלי לתביעה.

חשוב מאוד שלא תשבו בבית לתקופת מחלה ארוכה ובגין זאת תפסידו ימי עבודה רבים אם אין לכם באמת צורך בכך. חופשת מחלה צריכה להיות סבירה ומתאימה לחומר הפגיעה שכן, לא תקבלו פיצויים בהתאם לכמות הימים שתשבו בבית, אם הפציעה לא חמורה מאוד.

חשוב מאוד לפנות לטיפול רפואי רק בהמלצת רופא שכן, פנייה לטיפול באופן עצמאי ללא תמיכה של רופא כלשהו שחושב שמדובר על טיפול שרלוונטי לכם, לא יעניק לכם את הסכום הנדרש כפיצוי תמורת הטיפולים שתעברו.

הדבר החשוב ביותר בסופו של דבר הוא לא למהר ולהתפשר עם חברת הביטוח על מנת לסגור את התיק שכן, פשרה מעין זאת עלולה להוביל אתכם לקבל פיצויים הרבה יותר נמוכים מהפיצויים שמגיעים לכם באמת, אלא, לפנות לייצוג משפטי הולם על ידי עו"ד המתמחה בתחום תאונות דרכים. עורך דין מעין זה יוכל לסייע לכם להשיג את מקסימום הפיצויים שמגיעים לכם בגין תאונת דרכים ולכוון אתכם כיצד לפעול בצורה נכונה.

לפרטים נוספים היכנסו לאתר: www.baraklaw.co.il