נתניהו מתחייב: תקציבי החמ"ד יכנסו לבסיס התקציב כבר בתקציב הקרוב

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם נציגי רשתות החינוך בחמ"ד ומתחייב בפניהם לתקן את העוול ההיסטורי ולכלול את תקציב החמ"ד בבסיס התקציב כבר בתקציב הקרוב. אלחנן גלט: "הכרזת ראש הממשלה היא רגע היסטורי"

תקציבי החמ
צילום: באדיבות מרכז יב"ע

בשבועות האחרונים נשמעו מחאות עזות מצד רשתות החינוך הדתיות על מצוקה תקציבית כבדה בעקבות עוול היסטורי- חלק מתקציבי החינוך הדתי, הגיעו דרך ההסכמים הקואליציונים של המפלגות הדתיות. אמנם תקציבים אלו הגיעו גם כאשר שלטו במדינת ישראל ממשלות שמאל, מתוך הבנה שהחינוך הממלכתי דתי הוא נשמת אפה של מדינת ישראל, אולם בגלל המצב הפוליטי שנכפה על מדינת ישראל בשנה האחרונה, לא הועברו הכספים הקואליציוניים והחמ"ד נקלע למצוקה כבדה.

בחודשים האחרונים, לאחר שנאלצו לפטר כאלף מורים למקצועות הקודש בעקבות אי הוודאות התקציבית, לקחו על עצמם נציגי רשתות החינוך הנכללות בחמ"ד להוביל את המאמץ להכנסת התקציבים הקואליציונים לבסיס התקציב של משרד החינוך ונפגשו בשבועות האחרונים עם חברי הכנסת של ימינה ובכירים בליכוד כדי שיפעלו להסדרת התקציבים.

היום, במהלך פגישה שנקבעה עם יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, הזמין זוהר את ראש הממשלה מר בנימין נתניהו שיכנס על מנת לגבות את המהלך אותו הוא מוביל. נתניהו אמר באופן חד וברור כי הוא מתחייב להכניס את תקציבי החמד לבסיס התקציב כבר בתקציב הקרוב.

סמנכ"ל כספים ברשת מוסדות בני עקיבא שוקי סט, שנכח בפגישה אמר: "אנחנו מברכים את רוה"מ על ההצהרה הברורה והכנה, יחד עם זאת אנו ממתינים בתקווה שאכן נראה תוצאות כבר בזמן הקרוב.
אני חושש מאוד שלולא הצלחת המהלך, מאות מורים ישארו בבית בראשון לספטמבר ועולם הישיבות והאולפנות ייסגר"

- פרסומת -

מנכ"ל רשת מוסדות בני עקיבא אלחנן גלט בירך על המהלך ואמר: "הכרזת ראש הממשלה היא רגע היסטורי שיכול לחולל שינוי גדול ומבורך ביציבות החינוך הדתי כולו. כולי תקווה שנראה את התוצאות המעשיות בקרוב וביום זה נוכל לברך ברכת 'שהחיינו' על חיזוק החינוך הדתי"

הערה 1

Comments are closed.