עוברים לבית פרטי? כך תרצפו את הגינה שלכם!

רוצים לרצף את הגינה? הנה מדריך בחירה מקוצר: אם תעשו סקר בין 1,000 משפחות המתגוררות בבית פרטי ותשאלו מהו החלל האהוב עליהם בבית, תרשו לנו להניח שרובם המוחלט ישיב "הגינה, כמובן!". כי מה יותר כיף מקפה של בוקר באוויר הצח, שיזוף של קיץ על הכורסא המפנקת או משחק כדורגל סוער עם הילדים מתי שרק רוצים? ומה הופך את הגינה למקום שנעים להיות בו? ריצוף מעוצב, איכותי ונעים! אז בואו נגרום לכם להבין כיצד בוחרים ריצוף לגינה בדרך הטובה ביותר.

מהם הדגשים החשובים כשרוצים לרצף את הגינה?

שני אלמנטים מרכזיים הופכים ריצוף חוץ שמיועד לגינה לכזה אשר תוכלו ליהנות ממנו לאורך שנים ארוכות – איכות ועמידות:

  • איכות: כמה שאיכות ריצוף פנים הבית חשובה, כאשר מדובר בגינה ובחצר, החשיבות גבוהה פי כמה! הסיבה ברורה: ריצוף החוץ שלכם נחשף באופן ישיר לפגעי מזג האוויר, בראשם רטיבות הגשם בחורף, אל מול הלחות וחום הקיץ המהביל. ריצוף גינה איכותי, בעל עמידות גבוהה, צפוי להישמר לכם במצב מצוין לאורך עשרות שנים, בעוד בחירה באפשרות זולה ולא איכותית תגרום, בסבירות גבוהה, להופעה מהירה של שברים, סדקים, כתמים, שינויי צבע ושאר הרעות החולות.
  • עיצוב: נגמרו הימים בהם רק הפרודוקטיביות עניינה אותנו בעיצוב הבית והגינה. היום כבר לא מתביישים להודות שהיופי כן קובע! בהתאם לזאת ניתן למצוא בימינו אריחי ריצוף במגוון רחב של צורות וצבעים, כאשר ההמלצה שלנו עבורכם היא לבחור בריצוף

אשר מתאפיין בקווי עיצוב דומים לשאר חללי הבית, ובראשם החללים הסמוכים. ריצוף מעוצב אינו בהכרח יקר יותר, וגם אם כן, מוטב לחסוך במקומות אחרים.

האפשרויות המובילות בעולם ריצוף הגינות

- פרסומת -

הגיע הזמן לדבר תכלס. אילו סוגים של ריצוף מתאימים לגינות וחצרות? ובכן, בראש ובראשונה בולט הגרניט פורצלן. אחרי שכבש בסערה את עולם המטבחים וריצוף הפנים, סוג ריצוף זה הפך לבחירה המועדפת של רבים גם בתחום ריצוף החוץ. הסיבה לכך כפולה – העמידות הגבוהה שלו כנגד פגעי מזג האוויר ומגוון סגנונות העיצוב שבהם ניתן להשיג אותו, לרבות דמוי עץ לסגנון כפרי וחמים.

סוג נוסף של ריצוף שכדאי לכם לשקול לרכוש הוא כזה אשר עשוי מקרמיקה. ריצוף זה פחות יקר מהגרניט, הוא ניתן להתקנה גם על גבי ריצוף קיים, ולמרות שהוא פופולארי בעיקר במרפסות, הוא מתאים נהדר גם לחצרות וגינות. הוא מגיע בשלל עיצובים, מתאפיין בעמידות גבוהה ומספק תמורה מלאה למחיר שלו.

אפשרויות מבוקשות נוספות הן ריצוף מאבנים טבעיות, שיעניק לגינה שלכם מראה מרשים וייחודי, כשמרבית הלקוחות בוחרים לשלב בין מספר סוגי אבנים, לרבות אבני חול וגיר, בזלת ועוד, או ריצוף בטון/גרנוליט (בטון מעורבב עם אבנים קטנות), מוטבע או מוחלק, בסגנון קלאסי או מודרני. עם ריצוף שכזה אי אפשר לטעות. זהו ריצוף חזק מאוד שיחזיק לכם לשנים ארוכות.

חשיבות ההתקנה

לפני שניפרד, דגש חשוב: בחירת המתקין. לאנשים רבים נטייה לחסוך דווקא בנושא הזה אחרי שהשקיעו הון תועפות על הריצוף עצמו. חבל, כי איש מקצוע לא מקצועי עלול לחרב לכם את כל ההשקעה. על כן בחרו במתקין מנוסה ומקצועי, שיידע לבחור בשיטת ההתקנה המתאימה (עקירת הריצוף הישן או התקנה על גביו), ויקפיד על כל מה שצריך (הדבקת יריעות ניילון, יצירת שיפוע מדויק ועוד) להתקנה מושלמת.

שיהיה בהצלחה!