פינוי דירות של אגרנים כפייתיים – במה זה כרוך?

פינוי דירות

אגרנות כפייתית היא תת סוג של הפרעה אובססיבית טורדנית. תת הפרעה זו כרוכה באגירה מרובה של חפצים באופן חסר היגיון ואובססיבי. האדם האגרן אוסף כך דבר בלי שום קשר אם יש לו צורך או מקום בכך בבית או בחייו ובלי שום קשר האם מה שאסף הוא תקין ופועל או לא. אגרנות כפייתית היא בעיה שאם לא מטפלים בה בזמן הולכת ומחריפה עם חלוף השנים כך שככל שהזמן עובר ללא טיפול האגרנות הופכת להיות הרבה יותר חריפה וקשה מכל הבחינות.

פינוי דירות של אגרנים כפייתיים כרוכה בהרבה מאוד עבודה רגשית ואישית אצל האדם האגרן. רוב האגרנים לא מסכימים לפנות את תכולת הדירה שלהם והדירה שלהם מפונה מכורך צו של בית משפט בגלל ההפרעה של הדירה העמוסה לשכנים של האגרן הכפייתי.

פינוי דירה של אגרן כפייתי – למה זה כך כך מורכב?

פינוי דירה של אגרן כפייתי יכולה להיות תהליך מורכב. המורכבות באה לידי ביטוי בשני אופנים מרכזיים:

  • הסירוב של האגרן לפנות הדירה
  • העומס של החפצים והזבל שיש בדירה

בשביל לפנות דירה של אגרן כפייתי יש צורך לגלות הרבה תושייה ורגישות. חשוב שהפינוי של החפצים יעשה מהר ולא בשלבים. ככל שתהליך הפינוי ייקח יותר זמן כך לאגרן תהיה יותר אפשרות ויותר זמן להמשיך ולאגור חפצים מחדש במקום אלו שזרקנו והוצאנו מהדירה.

- פרסומת -

כדאי תמיד לערב עוד אדם קרוב לאגרן שיוכל לשפוט באופן שפוי וצלול יותר איזה חפצים באמת חשוב לשמור מבחינה רגשית בדירה ואיזה חפצים חשוב לזרוק. כל אדם נורמלי שומר מזכרות ודברים נוסטלגיים מהעבר שלו. הבעיה של אגרנים כפייתיים היא שהם אוספים דברים בלי מידה והם נקשרים יותר מדי לכל חפץ שהם רואים גם אם זה עיתון ישן או טלפון או מחשב שמצאו בפח והם כבר לא עובדים.

למה חשוב לשמור על קשר עם בני המשפחה של האגרן הכפייתי שמפנים את הדירה שלו?

כאשר אנחנו באים לפנות דירה של אגרן כפייתי כדאי ואף רצוי לשמור על קשר עם בני המשפחה שלו. בני המשפחה של האגרן הכפייתי יכולים לתמוך בו מבחינה רגשית ואף לקחת אותו להמשך טיפול פסיכולוגי ורפואי. רוב רובם של אנשים שהם אגרנים כפייתיים הם בודדים ואין להם חברים – גם כי אף אחד לא מוכן להתארח בדירה העמוסה והמבולגנת שלהם וגם כי ההפרעה של האגרנות הכפייתית כוללת בתוכה עוד הפרעות וסימפטומים מלבד האגרנות עצמה. הפרעות וסימפטומים אלו מקשים על האגרן הכפייתי ליצור קשרים חברתיים ולשמור עליהם. אפשר לומר שאגרן כפייתי מחליף אנשים בחפצים.

פנו אלינו עוד היום לקבלת פרטים נוספים אודות השירות המקצועי שלנו של פינוי דירה של אגרן כפייתי באופן מכבד, איכותי ומהיר.