פרוטיאה תקים דיור מוגן לציבור הדתי לאומי בעלות של 420 מיליון ש"ח

הבית החדש של פרוטיאה יוקם ביישוב אלקנה והוא יותאם כולו לציבור הדתי לאומי - החל ממפרט הדירות  אשר יכללו כיורים כפולים ומרפסת סוכה - וכלה בשטחים הציבוריים ובדירות שיוכלו לארח את בני משפחותיהם של הדיירים בשבתות ובחגים. הבעלים של פרוטיאה, יהושע שפונדר: "זיהינו ביקושים יוצאי דופן בקרב הציבור הדתי לאומי לדיור מוגן איכותי מותאם לאוכלוסייה זו; אנו מקבלים גל פניות של גמלאים דתיים מכל רחבי הארץ"

דיור מוגן לדתיים
פרוטיאה באלקנה. צילום: יח"צ

פרוטיאה מקימה בימים אלה ביישוב אלקנה את בית הדיור המוגן הראשון בישראל אשר מיועד כולו לציבור הדתי לאומי – בהשקעה של 420 מיליון ש"ח.

הבית החדש יכלול 250 יחידות דיור, אגף תומך ומחלקת אשפוז וייבנה תוך התאמה מרבית לאורח החיים של האוכלוסייה הדתית-לאומית. התאמה זו באה לידי ביטוי בכל שלבי התכנון, כך למשל, 250 יחידות הדיור  בפרויקט כוללות כיורים כפולים, כיור נטילת ידיים ומרפסות סוכה.ומערכת החשמל בדירות המגורים ובשטחים הציבוריים תופעל באמצעות שעוני שבת . מעבר לכך, גם השטחים הציבוריים מותאמים לציבור הדתי-לאומי, כאשר כל המעליות המשמשות את דיירי הבית הופכות עם כניסת השבת למעליות שבת.

גם אופי ההתנהלות הציבורית בשבת ובחג מותאם לצביון הבית – כאשר עם כניסת השבת דיירי הבית מוזמנים לתפילות שבת וחג משותפות ולארוחות שבת חגיגיות אליהן ניתן יהיה להזמין את בני המשפחה. את האירועים החברתיים הנהוגים בערבי שבת וחג בבתי דיור מוגן חילוניים, יחליפו זמירות שבת סביב השולחן, בילוי עם המשפחה וערבי שיח עם הדיירות והדיירים. בשל הצביון הדתי והרצון להמשיך ולארח את בני המשפחה בשבתות וחגים, תבנה פרוטיאה בבית החדש מספר דירות אירוח, אשר יהיו מיועדות לבני משפחה שיגיעו לבקר ויוכלו להישאר ללון שם למשך השבת או החג.

בתי הדיור המוגן של פרוטיאה נמנים על קבוצת שפונדר, שהוקמה בשנת 1998 ע"י היזם יהושע שפונדר, המתמחה בתכנון, הקמה וניהול בתי דיור מוגן איכותיים. קהילת פרוטיאה כוללת כיום את "פרוטיאה בכפר" במושב בני דרור, את "פרוטיאה בהר" במושב שורש, את "פרוטיאה בים" (בהקמה על חוף הים בראשל"צ) וכאמור, בעתיד הקרוב גם את "פרוטיאה באלקנה" – בית ייעודי לציבור הדתי.

דיור מוגן לדתיים. צילום: מתיו בנט
- פרסומת -

הבית החדש של פרוטיאה נולד על רקע ביקושים יוצאי דופן מצד הציבור הדתי לאומי, שכבר שנים ארוכות אינו יכול לעבור לדיור מוגן בשל הצורך המתבקש לשנות את אורח החיים המסורתי אליו התרגל כל חייו ולאווירה הקהילתית בה הוא מורגל.

הבעלים של פרוטיאה, יהושע שפונדר מסר לדתילי – חדשות המגזר הדתי: "מרגע שהודענו על בניית הבית, אנו מוצפים פניות של גמלאים דתיים מכל רחבי הארץ. זיהינו ביקושים יוצאי דופן בקרב הציבור הדתי לאומי לדיור מוגן איכותי, ואני שמח וגאה על כך שאנו הראשונים שמוציאים לפועל  את החזון הזה. הבית המוגן באלקנה יציע לדיירים מגורים בדירות פרטיות ומרווחות בשילוב של מלונאות ברמת גבוהה וחיי קהילה וחברה ענפים, כאשר הדיירים יכולים לבחור את הדירה המתאימה לצרכיהם מתוך מגוון דירות בגדלים של כ-60 ועד 100 מטר רבוע".