פרס הוקרה יהודי לזוכת האוסקר הלן מירן

נשיא הקונגרס רונלד לאודר העניק למירן את הפרס על משחקה בסרט "האישה בזהב" "הודות למשחק המדהים של הלן מירן, מיליוני אנשים בעולם ילמדו על הפן הזה של מלחמת העולם השנייה שעדיין לא קיבל מענה ראוי מצד ממשלות ומוזיאונים רבים ברחבי העולם", לאודר. "אני מאוד נרגשת לקבל את הפרס מהקונגרס היהודי העולמי שעושה פעילות כה חשובה ברחבי העולם למען זכויותיהם של היהודים", מסרה מירן.

אייל רותם 21/06/2015

נשיא הקונגרס היהודי העולמי (WJC) רונלד לאודר העניק בטקס מיוחד שהתקיים בגלרית נויה (Neue Galerie) בניו יורק את פרס ההוקרה של הקונגרס היהודי העולמי לזוכת האוסקר השחקנית הלן מירן על תפקידה בסרט עטור השבחים "האישה בזהב". פרס ההוקרה של הקונגרס היהודי העולמי מוענק לאישים יוצאי דופן הפועלים למען העם היהודי.

האירוע, שבו השתתפו מירן ולאודר שיבח את הסרט המבוסס על סיפורה האמיתי של מריה אלטמן, שמגולמת ע"י הלן מירן, אישה אוסטרית-אמריקאית שעלתה לכותרות במאבק המשפטי שניהלה נגד הממשלה האוסטרית כדי להשיב חמישה ציורים של גוסטב קלימט, כולל הציור דיוקן של דודתה אדלה, 'שזכה לכינוי "אישה בזהב", שנגנבו ממשפחתה על ידי הנאצים במלחמת העולם השנייה.

(צילום: באדיבות שחר עזרן, הקונגרס היהודי העולמי)
- פרסומת -

״האישה בזהב״ מספר את סיפורה של אלטמן המנסה להשיב אליה את אוצרות האומנות שנגנבו ממשפחתה בזמן מלחמת העולם השניה שהן הדבר היחיד בעולם שנותר לה ממשפחתה, אשר רובם נספו בשואה. בשנת 2006, הציור נרכש על ידי רונלד לאודר, והוא מוצג כיום בגלרית נויה שבמנהטן.

"ההשתפות בסרט הזה ושימור מורשתה של מריה אלטמן היה חוויה יוצאת דופן מבחינתי", מסרה באירוע הלן מירן. "אני מאוד נרגשת לקבל את הפרס מהקונגרס היהודי העולמי שעושה פעילות כה חשובה ברחבי העולם למען זכויותיהם של היהודים".

"ההיסטוריה של הציור 'האישה בזהב" ממחישה את הסבל העצום, האובדן וחוסר הצדק שהיה מנת חלקם של יהודים רבים במהלך המאה ה-20", אמר בטקס רונלד לאודר. "הצפייה בסרט חושפת בפני הצופים את הפרק השני של סיפור בזיזת האמנות על-ידי הנאצים, כאשר היצירות נלקחו לאחר המלחמה על ידי ממשלות ומוזיאונים שהמשיכו את מעשה הבזיזה הנאצית, הן על ידי הסתרת האמנות מהבעלים החוקיים שלהם או יורשיהם ולאחר מכן ע"י ניהול מאבק משפטי נגד הקורבנות בבתי משפט כדי להשאיר בידיהם את האוצרות".

לאודר הוסיף, "הודות למשחק המדהים של הלן מירן, מיליוני אנשים בעולם ילמדו על הפן הזה של מלחמת העולם השנייה שעדיין לא קיבל מענה ראוי מצד ממשלות ומוזיאונים רבים ברחבי העולם".

הקונגרס היהודי העולמי, המייצג 100 קהילות יהודיות ברחבי העולם, מילא תפקיד מרכזי במשך עשרות שנים בהשבת אמנות שנבזזה בידי הנאצים בתקופת השואה ליורשיהם החוקיים.