השאלון הקצר של תרבוש עם יאיר יעקבי מ"אנדרדוס"

יאיר יעקבי בהופעה (ארכיון) (צילום: באדיבות יאיר יעקבי)

עוד מימי ישיבת קרית שמונה, יאיר יעקבי כבש את תואר "המצחיקן", וחבריו להרכב מעידים על כך. הוא מושפע מההומור של "סאטרדיי נייט לייב", חולם לשחק כדורסל ב-NBA, רוצה להיזכר כקומיקאי עם הומור חכם ומטומטם ושונא את הלעיסות של מתן צור.

קובי דופלט 21/06/2015

יאיר יעקבי חבר ברביעיית "אנדרדוס", אשר נולדו לעולם לפני יותר מארבע שנים והפכו ללהיט תרבות הסטנד – אפ המתחדש במגזר הדתי. בתחילה דרכם, הם ידעו לנצל את התפתחות המדיה החברתית עם הפצת סרטוני וידאו ומערכונים ברשת. רק באחרונה, לפני מספר חודשים, הם עלו לאוויר עם מופע חדש מצחיק ושנון, שני במספר, שהולך וצובר פופולריות.

מלבד העיסוק בתחום הבידוק והסאטירה, יעקבי מתעסק גם בתחום ההפקה והבימוי ובמסגרת זאת עובד כתסריטאי ובמאי בחברת ההפקה "רוגטקה". עם זאת, על אף עיסוקיו הנוספים, הוא לא מוותר לשניה על העיסוק המהנה בתחום התרבות והבידור.

- פרסומת -

חלק מחבריו של יעקבי מעידים כי בתחילת דרכה של החבורה, הוא צורף אליה מכיוון שלחבריו לישיבת קרית שמונה "היה ברור שאם הם ירצו לעשות משהו כזה, האדם הראשון שהם יעבדו איתו הוא יאיר, כי בישיבה הוא היה על תקן המצחיקן". יעקבי גם צירף להרכב הסאטירי את אשר את בן אבו, היחיד מבני החבורה שלא למד בישיבה בקריית שמונה.

מי האנשים שהכי השפיעו עליך במהלך הדרך ?

הרב דרורי ששמח מאוד על העשייה שלנו ועודד אותנו להמשיך תוך שמירה על רמה של חומר איכותי ולא פוגעני. אנחנו משתדלים מאוד לא לאכזב.

מה הרגע הכי מרגש שזכור לך ב"אנדרדוס"?

בשבילי אחד הרגעים המרגשים היה להופיע בקרית שמונה מול הקהל ה"ביתי". זה תמיד מרגש לחזור הביתה.

יכול להיות שבגלל העלאת המופעים, "הזנחתם" קצת את הקהל הקבוע שלכם ביוטיוב?

הזנחתם" זה מינוח קצת קשה. העלאה קבועה של תכנים כפי שהייתה בשנה/שנתיים הראשונות לפעילותנו זה לא דבר פשוט שמצריך המון זמן ולא כל כך רווחי… אז התדירות באופן טבעי יורדת. נשתדל לפצות ובינתיים אנחנו מזמינים את כולם לראות אותנו בלייב בהופעה. מתן צור הרבה יותר מתולתל במציאות.

אתם מייצרים הומור דתי ומיוחד, מהיכן לקחת את ההשפעה לכך?

אני אישית מושפע מאוד מההומור של סאטרדיי נייט לייב. זה הבית ספר שלי לקומדיה. לתוך זה אני מנסה ליצוק את הניואנסים הדוסיים שכולנו מכירים.

מה סוד ההצלחה של הפרויקט?

הסוד הוא פשוט לייצר משהו טוב שיש לו ביקוש. אנחנו נכנסנו לחלל ריק והיה צמא למה שאנחנו עושים. דבר שעשינו שבוודאי היה חשוב להצלחה, היה לשמור על עקביות ותדירות קבועה של העלאת סרטונים כדי שהקהל יבין שאנחנו פה כדי להישאר ושהוא יכול "לסמוך עלינו". כך, במשך השנה/שנתיים הראשונות לפעילותנו, הקהל ידע שביום חמישי יהיה לו קטע חדש של אנדרדוס. אנשים לא תמיד מבינים שלהשיג אייטם ראשון זה יחסית קל, לשמור על עקביות זה כבר סיפור אחר.

מה מעצבן אותך?

לפעמים מתן מדבר בזמן שהוא לועס ואז יש איזה צליל שהוא עושה כזה – טאק! עם הלשון. זה מדליק לי את הפיוז יופי. ואז הוא כמובן מכחיש שהוא עשה את זה, וכו'. סיוט שאתה לא מדמיין.

אם לא היית "אנדרדוס" במה היית עוסק?

שוטינג גארד עבור הבוסטון סלטיקס.

מה הסרטון האהוב עליך ביותר?

חומות של מנחה!

מה אתה שונא בלהיות "אנדרדוס"?

להיות אנדרדוס זה הכי כיף בעולם, בחייך. זה אולי קצת קשה בתקופות שאשר ומתן בדיאטה ואין מה לאכול, ואז הם גם מדברים על זה כל הזמן וזה קצת סיוט.

מה דעתך על הומור שחור?

יש איזה דיבור כזה שבדיחות שואה זה דרך לגיטימית להתחבר לאירוע, ובלה בלה בלה. לא קונה את זה, זה לא מצחיק אותי.

קרה פעם שהמעריצים לא עזבו אתכם?

אין דיבור כזה של מעריצות מעריצים, יש הרבה חבר'ה, צעירים וגם מבוגרים שניגשים ברחוב או אחרי הופעה להגיד מילה טובה (בדר"כ המילה היא 'שכוייח!') ולעשות סלפי. אבל זה מגיע ממקום נורא נחמד של רצון לפרגן ולעודד וזה כיף גדול. אנחנו לא לוקחים זאת כמובן מאליו, אנחנו מעריצים אתכם!

עם איזה אישיות מצחיקה היית רוצה להיפגש?

אשר בן אבו (אחד מהחברים להרכב, למי שלא בקיא בשמות). אבל לך תיפגש איתו עכשיו שהוא מאורס. על כן יעזוב איש את אביו ואת אימו ואת יעקבי.

מה נאחל לך להמשך?

אני הייתי רוצה לדעת לשרוק אם אפשר.

איך יזכרו אתכם עוד 15 שנים?

אני מקווה שלא יהיה קשה לזכור אותנו כי עוד נהיה רלוונטיים. בכל מקרה, הייתי רוצה שניזכר כחבורת קומיקאים שעשו הומור חכם ומטומטם בו זמנית, מבלי להזדקק לפגיעה באחרים או לשימוש בשפה נמוכה. אחד הדברים שמשמחים אותי ב"אנדרדוס" היא שלמרות שהכי קל לעמוד מהצד ולהתלונן כמה שהתרבות בארץ בעייתית לדתיים וימניים, פשוט החלטנו שננסה להיות אלטרנטיבה וניתן לקהל להחליט אם זה ראוי, וטוב ואם הם רוצים שנמשיך. בינתיים ממופע למופע וממערכון למערכון הציבור רק דוחף להמשיך, אז אנחנו נהיה פה כל עוד ירצו בנו (-: