צ'קליסט להפקת בר מצווה – כך תעשו זאת בעצמכם

בר מצווה הוא אירוע של פעם בחיים וחשוב להשקיע בכל הפרטים על מנת להשיג אירוע מרגש וייחודי. כדאי להיערך מראש לחגיגה ולדאוג לכל המשימות הכרוכות בתכנון ובהפקה, כדי שבבוא המועד תוכלו לציין את עליית הילד למצוות בראש שקט במעמד המרשים והמכבד ביותר.

בר מצווה בכותל
בר מצווה בכותל המערבי צילום: דוברות המשטרה

לפניכם רשימה של סידורים החשובים ביותר לקראת העלייה למצוות:

בחירת המורה המתאים
הכנות לקראת בר המצווה חשובות מאוד להצלחה. לפני הכל, כדאי לבחור רב המתמחה בהוראה לקראת האירוע אשר יטפח בדמותו את התלמיד ויסייע לו להיות מוכן לטקס בדרך הטובה ביותר.

ניתן למצוא רב מורה מתוך רשימה של אלה המתמחים בתחום ברחבי הארץ. הסיווג אפשרי גם לפי הסגנון המבוקש – אשכנזי, ספרדי ירושלמי או מרוקאי. בחירה חשובה נוספת היא האם הלימודים יתקיימו באופן פרטי בבית המורה או בביתכם או בקבוצות פרטיות, תלוי בתקציב ובמתכונת המועדפת. בדקו גם מה הרקע והניסיון של המורה, האם הוא רב מורה בבית ספר, חזן ופייטן, מהי מתכונת הלימודים – יסודית וחווייתית, מספר מפגשים וכמובן עלות מפגש פרטי לעומת קבוצתי.

המקום קובע
חשוב לבחור מבעוד מועד מקום לקיום בר המצווה על מנת להבטיח את החגיגה במועד המבוקש. יש מספר מקומות ושילובים בהם תוכלו לערוך בר מצווה משולבת בטקס בכותל או בבית הכנסת. בכותל ניתן להפיק אירוע שלם סביב ההליכה לכותל והטקס עצמו עבור חתן בר המצווה וכך גם בבית כנסת נבחר, כולל תהלוכה ססגונית, ליווי בכינורות ועוד אטרקציות להשבחת האווירה המרגשת.

מומלץ לשלב עם הטקס גם חגיגה לאחר מכן לאורחים באולם כשר או במסעדה כשרה למהדרין סמוכה לכותל או לבית הכנסת, על מנת לחסוך לאורחים את הנסיעה הארוכה. יש לבדוק לפני הזמנת המקום מהי כמות האנשים שהמקום יכול להכיל, לבדוק את התפריט מראש ולבחור את המנות המועדפות, לבדוק אם המקום מצויד מבחינת מערכת הגברה, מקרן וכל מה שדרוש לתוכנית אמנותית כמו מצגת, קליפ בר מצווה וכדומה. התייחסו גם למיקום של האולם מבחינה גיאוגרפית, נגישות גבוהה לערוצי תחבורה ראשיים, חנייה צמודה, עיצוב המקום כך שיהיה נעים ובאווירה מרשימה. ניתן לבחור מקום שמשדר יוקרה בלב העיר שמחבר בין טבע וכפר וכך מאפשר ליהנות משני העולמות של עיר וטבע במקום אחד.

- פרסומת -

מזמינים את כולם
הדרך בה מזמינים את האורחים לא פחות חשובה מהאירוע עצמו. ניתן לעצב ולהדפיס הזמנות ייחודיות לאירועים תוך השקעה על כיתוב מעניין, צירוף מפה, עיצוב עם תמונה של הילד או המשפחה הנרגשת. ניתן לבחור בהזמנה דיגיטלית שנשלחת בהודעת טקסט או ישירות למייל וגם כאמור מענה טלפוני שמוודא מי בא על מנת שתדעו מראש כיצד לבצע את סידורי הישיבה.

אטרקציות לחוגגים
אין ספק שגולת הכותרת של בר מצווה הוא טקס העלייה לתורה, אבל לאחר מכן, במהלך האירוע, כדאי לשדרג את החוויה עם תוכנית אומנותית מעניינת. בין אם מדובר במופע מוסיקלי של הילד וחבריו או מופע מוזמן, סדנאות יצירה לילדים, מעגל מתופפים, שופרות, צלם שיוכל להנציח את הרגעים המרגשים, עמדת הפקת מגנטים שיהוו מזכרת לחוגגים. ניתן להכין גם מתנות קטנות למזכרת לכל אחד מהאורחים כמו ספר תפילים מסוגנן או פנקס יפה עם עט כך שיוכלו לשלוח פתק בכותל.

שתפו את חתן השמחה בהכנות לפני חגיגת בר המצווה על מנת שהוא יהיה שותף פעיל בהכנות המרגשות. זכרו שמדובר בחגיגה שלו לא פחות משזו החגיגה שלכם ואפילו יותר. השקיעו בפרטים הקטנים ביותר ותיהנו מאירוע משמח עם זיכרונות נפלאים.