רבנו: סרט תיעודי חדש ישפוך אור על דמותו של הרב קוק

סרט דוקו חדש של כאן 11, השופך אור על דמותו של הרב קוק, אביה הרוחני של הציונות הדתית, שתורתו סללה דרך אל לב הישראליות. ממעמקי המציאות העכשווית, מספר הסרט על האיש וממשיכי דרכו, עד סופו הטרגי של הגיבור הציוני, וגם של האידיאולוגיה שכה התאמץ להנחיל

"הרב קוק – מותו של גיבור" מביא את סיפורו המרתק של הרב החרדי שראה בהרצל משיח ובציונות- התחדשות תרבותית, דתית ונבואית. תורתו סללה את הגשר שחיבר בין העולם האדוק הישן ובין הציונות החילונית. ראי"ה קוק, שנמנע מ"לבחור מחנה", היה בעל חשיבה מקורית ויכולת ייחודית להתמודד עם ההיבטים השונים של הקיום היהודי בעידן המודרני והפנמתם בעולם החרדי.

הרב קוק- שלהגותו השפעה אדירה ומרחיקת לכת על התפתחות מדינת ישראל- התווה את דרכה של הציונות הדתית-לאומית והניח את היסוד לתפישתם של בני הכיפות הסרוגות את עצמם כממשיכי דור החלוצים.

הרב קוק זצ"ל

בין הדמויות המופיעות בסרט ומשרטטות יחד את דמותו של הרב קוק – אבינועם רוזנק, מיכה גודמן, פרופ' אבי שגיא, יעקב פילבר (אביו של שלמה פילבר), הרב יואל בן-נון, ספי רכלבסקי, הרב יעקב מדן, יהודה עציון, הרב דרוקמן, הרב יובל שרלו, ד"ר גדעון ארן, ד"ר נעימה ברזל, הרב יוחנן פריד. חגי בן ארצי וכן קטעי ארכיון של פרופ' ישעיהו ליבוביץ ואורי אבנרי.

במאי הסרט: יילון גורביץ אורך הסרט: 54 דק'

- פרסומת -

הסרט ישודר בכאן 11, ביום רביעי, 22.6.22, בשעה 21:15