רבני צהר למען העסקים הקטנים: "לא להימנע מקניות בספירת העומר"

ארגון צהר למען העסקים הקטנים. תמונה: pixabay
בעקבות המשבר הכלכלי הקשה שהביא עמו משבר הקורונה לעסקים ואולמות האירועים קורא יו"ר רבני צהר להרבות ברכישות אצל בעלי עסקים ולא להחמיר בכל הנוגע לחתונות לאחר לג' בעומר. יו"ר ארגון רבני צהר הרב דוד סתיו: לאור המשבר הכלכלי של הקורונה – לא להימנע מקניית דברים חדשים בספירת העומר ומחתונות לאחר לג' בעומר

משבר הקורונה נראה כעומד לחלוף מהבחינה הבריאותית עם החיסונים אבל מבחינה כלכלית הוא עדיין נוכח וקיים אצל בעלי העסקים והאולמות שרק כעת מתחילים לחזור לשגרה של עשייה ופעילות. לאור זאת מתעורר החשש כי בעוד מספר ימים, עם תחילתם של ימי ספירת העומר, החלים בין פסח לשבועות ובהן נוהג עם ישראל מנהגי אבלות זכר למותם של תלמידי רבי עקיבא במגיפה, יפגעו שוב אותם בעלי עסקים – פגיעה ממנה לא יתאוששו.

לאור זאת קורא יו"ר ארגון רבני צהר הרב דוד סתיו להקל באיסורים הנוהגים מדי שנה על מנת לאפשר את הישרדותם ולמנוע מהם הפסקה נוספת בפעילות העסקית.

יו"ר ארגון רבני צהר, הרב דוד סתיו: "הימים שבין פסח לשבועות נקראים ימי ספירת העומר בהם נוהג עם ישראל מנהגי אבלות זכר למותם של תלמידי רבי עקיבא במגיפה מפני שלא נהגו כבוד זה בזה. ימים אלה מזמינים אותנו השנה הזו, שנה של מגיפה, להדר בכבוד הדדי".

"רבים מהאשכנזים נהגו להחמיר ולא להתחתן גם אחרי לג' בעומר. השנה כאשר בעלי האולמות נאנקים תחת המשא הכבד שניחת עליהם בשנה האחרונה ראוי להקל ולאפשר נישואים בימים אלה. בנוסף בשנים האחרונות יש שנהגו להחמיר ולא לרכוש מוצרים חדשים לביתם או ללבושם. השנה, עקב המצב הכלכלי הקשה אליו נקלעו עסקים רבים, ההדור היותר גדול הוא דווקא להרבות ברכישות אצל בעלי העסקים כדי שיוכלו לחזור ולהתפרנס ברווח".