שנת הלימודים החלה! פתרונות להפרעות קשב וריכוז שכדאי להכיר

שנת הלימודים החלה ובעת הנוכחית היא מאתגרת יותר מתמיד במיוחד לילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז המתקשים לעמוד בקצב, להישאר מרוכזים לאורך זמן בלמידה מרחוק והתוצאה היא שהם עשויים ללכת לאיבוד והישגיהם יפגעו בהתאם.

צילום: RF123

בשיתוף פרמה גורי

כיצד הורים יכולים לסייע לילדיהם לאחר אבחון קשב וריכוז להצליח יותר בלימודים? הצעות ששוות בדיקה:

אסטרטגיות לטיפול התנהגותי
הורים רבים נעזרים באסטרטגיות של טיפול התנהגותי המאפשר להם להנחיל לילדיהם כללים ברורים שמטרתם לחזק התנהגות רצויה ולהימנע מהתנהגות לא רצויה. למשל, פידבק חיובי כאשר הילדים עומד במשימות כמו ארגון הילקוט או לימוד לקראת בחינה. שינוי התנהגותי יעיל במיוחד בקרב ילדים אך חשוב לשמור על עקביות לאורך זמן כדי לשמור על מסגרת ועל הכללים שיהיו כמה שיותר ברורים ואכן ניתנים ליישום. מחקרים הצביעו על כך שטיפול התנהגותי יכול לעזור לילדים בגיל בית ספר לעמוד בלוחות זמנים ולסיים משימות בזמן.

מה הקשר בין תוספים ופעילות גופנית להצלחה בלימודים?
תזונה מאוזנת חיונית מאוד להצלחה וחשוב שהילד לא יגיע ללימודים רעב ומצד שני, יש להימנע גם ממתן מזונות מעוררים שעשויים לגרום לאי יציבות סוכר בדם, להעלות את העצבנות ולהפחית את הריכוז כמו מזונות מעובדים או עתירי סוכר. חשוב גם לבצע בדיקת דם כדי לבחון את רמת המגנזיום והברזל שבמידה והם דלים עשויים להחמיר את הפרעת קשב וריכוז.

תחליף לריטלין יכול להיות גם חומצות שומניות טובות או פורמולות של צמחים סיניים שמסייעים להתפתחות הקוגניטיבית ולהגברת המיקוד. התעמלות יכולה לסייע לילד לעמוד במשימותיו בלימודים כאשר לומדים לשלב אימון גופני עם הלימודים. פעילות גופנית עוזרת בוויסות ואיזון, ממריצה מאוד ויכולה לסייע גם בהתמודדות עם לחץ.

- פרסומת -

טכניקות ללמידה יעילה יותר
חשבו על טכניקות שיסייעו לילד ללמוד טוב יותר בהתאם לסגנון המועדף עליו, בין אם מדובר בלמידה באמצעות קריאה, האזנה, שינון, שיטת האסוציאציות. כדאי לשתף את גורמי החינוך ולחשוב ביחד על אסטרטגיות נכונות יותר לטובת הצלחת הילד כולל הארכת זמן בחינות. חלוקת השיעורים, הפסקות לצורך התרעננות, למידה בקבוצות קטנות, שיעורי תגבור. אפשר להדריך את הילד איך לגשת לפתרון של בעיות או קריאת טקסט. כדאי לבדוק מה יותר קל לו – למידה פרונטאלית או למידה ממוחשבת ואיך אפשר להקל עליו בסוג הלמידה המאתגר יותר כמו למשל, לחלק את המשימות לשלבים שונים במהלך היום בהם הוא יותר ממוקד או לחפש תוכנות תומכות להסבר והבהרת החומר.

במקרים רבים של למידה מרחוק מסייע לילדים הסובלים מ-ADHD להשתמש באוזניות כדי לשמוע את המורה בצורה ממוקדת יותר ולנטרל רעשים והפרעות רקע שעשויים להסיח את דעתם שלא לצורך.

ילדים עם הבעיות קשב וריכוז נוטים גם לסבול מבעיות ונדודי שינה ושינה איכותית מאוד חשובה לתפקוד המיטבי שלכם ולכן, יש לבדוק איך אפשר לסייע להם בהשגת שנת לילה טובה. בין אם אימוץ טקס שינה שחוזר על עצמו, כיבוי המסכים, הורדת אנרגיות לקראת השינה וכדומה.

אל תחששו לשתף את הסביבה בגיוס תמיכה בהעלאת הסיכויים להצלחה של הילד.

 

*** פרמה גורי מציעה את מוצר ריכוזית – תוסף תזונה שעשוי מפורמולה של צמחים סיניים הידועים בספרות המדעית כצמחים להם תרומה קוגניטיבית לתאי המוח ומסייעים ללמידה, לחשיבה ולריכוז