לקראת החגים: גידול במספר הנזקקים, התרומות לא מספיקות

אריזת חבילות מזון בגבעת שמואל (ארכיון) צילום: מתנ"ס גבעת שמואל

עמותת "טל חיים", הגדולה והוותיקה ביותר ברחבי פ"ת והסביבה, מעניקה סיוע למשפחות מועטות יכולת באופן שוטף ובמיוחד לפני החגים על ידי חלוקת סלי מזון באופן קבוע. נגיף הקורונה והמשבר הכלכלי שהביא עימו יצר לחץ גדול שלא הכירו בעמותה, כך שמספר הפניות לעמותה עלה בכ-20% בהשוואה לתקופה אשתקד.

מאות משפחות חדשות שנכנסו לאחרונה למעגל העוני נזקקות לראשונה בחייהן לעזרה של עמותת "טל חיים". שוחחנו עם משה רובין, מנכ"ל עמותת "טל חיים", על התקופה הקשה.

– תאר לנו את העומס בתקופה שלפני החגים?

מדי שנה אנו נערכים לתקופה זו במרץ רב ודואגים לכל הנזקקים שמופנים אלינו דרך אגף הרווחה בעיריית פ"ת. חיילים, מילואימניקים, תנועות נוער ומתנדבים רבים באים לארוז את סלי המזון ולהפיצם. אני לא יכול לתאר לך את ההתרגשות של משפחה שקיבלה את סל המזון שלנו ויודעת שהחג היא לא תישאר רעבה.

- פרסומת -

– כיצד אתה רואה שנגיף הקורונה משפיע על מעגל העוני?

נגיף הקורונה העלה משמעותית את כמות הפניות לעמותה וצירף מאות משפחות נזקקות חדשות אצלנו בפ"ת. אנשים שחיו ממשכורת קבועה פתאום מובטלים ונכנסים למעגל העוני. לעיתים, הם היו רגילים להיות בצד הנותן והתורם ולפתע הם הנזקקים. זו תחושה קשה מאוד וחוסר אונים מוחלט. אותם אנשים ממעטים לבקש עזרה אבל רוצים לשרוד את החגים בכבוד ופונים אלינו לעזרה. הבעיה העיקרית היא שעם עליית מספר הפניות קטן מספר התרומות, לכן אנו יוצאים בקמפיין גיוס המונים כדי לסייע לכל מי שזקוק.

בימים אלה, על רקע החגים המתקרבים, העמותה יוצאת בקמפיין גיוס בכדי לעזור לכמה שיותר משפחות נזקקות לעבור את תקופת החגים כמו כולם.