שערי רחמים: משלחת מארצות ערב בתרגיל משותף עם תלמידי ירושלים

משפיענים בברנקו וייס. קרדיט תמונות: ישיבה תיכונית שערי רחמים

משלחת משפיענים מבחריין, האמירויות ומרוקו, ביצעה תרגיל משותף עם מגמת חילוץ והצלה בישיבה התיכונית שערי רחמים בירושלים

כחלק מביקור משלחת מהאמירויות, בחריין ומרוקו בישראל, נפגשו נציגיה עם תלמידי מגמת חילוץ בישיבה התיכונית "שערי רחמים" בירושלים. המשלחת ביצעה תרגיל משותף עם תלמידי המגמה. ישיבת "שערי רחמים" הוקמה לפני 30 שנה , ע"ש הרב רחמים נאהורי זצ"ל שהיה אב בית דין בפריס ורב באלג'יר. הרב רחמים עסק הרבה בחינוך ועל כן, בניו ותלמידיו החליטו להקים ישיבה שתמשיך את דרכו.

ב – 15 השנה האחרונות, הישיבה הצטרפה לרשת "ברנקו וייס", ממובילות החינוך בישראל. ברשת בתי הספר, ומכון "ברנקו וייס" מקדמים פיתוח מודלים חדשניים להוראה וללמידה אשר מיושמים בבתי ספר ובתוכניות השונות, הן לצוותים חינוכיים והן ולתלמידים.

עם הקמתה, הישיבה החלה לקדם תפיסה מהפכנית בחינוך החרדי, והייתה מבין החלוציות שפיתחה מודל משולב של לימודי חול לצד לימודי קודש לקהל החרדי. במסגרת מודל זה היא פונה לתלמידים חרדיים שמחפשים מסגרות אלטרנטיביות למסגרות הלימודיות הנפוצות בקהילות החרדיות. הישיבה מיועדת לתלמידים מכיתה ט' עד י"ב במסגרת משפחתית ואינטימית של כ – 20 תלמידים בכיתה, היא דוגלת בהענקת כלים פרקטיים לתלמידיה, וכחלק מתפיסה זו שילבה הישיבה את מגמת החילוץ וההצלה על מנת להכשיר את תלמידיה למקצועות מבוקשים בשוק התעסוקה. התלמידים במגמה מתמקצעים בתרחישי רעידת אדמה, מתקפת טילים, תאונת דרכים ושריפה. מדובר בתוכנית משותפת של משרד החינוך, בשיתוף עם רשת בתי הספר ברנקו וייס, עם גורמי הצלה לאומיים המתמחים בתחומים שונים.

- פרסומת -

סיגל מורן, מנכ"לית ברנקו וייס: "הביקור של המשלחת מהאמירויות, מרוקו ובחריין משלב את התפיסה החינוכית של רשת ברנקו וייס הדוגלת ביצירת שיתופי פעולה רחבים על מנת להכשיר את תלמידנו ליום המחר. מגמת חילוץ והצלה, בישיבה התיכונית 'שערי רחמים' מדגימה מודל ייחודי של למידת המקצועות הללו לצד לימודים עיוניים ברמה הגבוהה ביותר ושיתוף פעולה כזה, מוכיח את היוקרה של המגמה והמקצועיות שלה".