"שעת נעילה": מלחמת יום כיפור כמו שעוד לא ראיתם בטלויזיה – כאן 11

בפעם הראשונה בטלוויזיה: קרבות מלחמת יום כיפור בהפקת ענק שטרם נעשתה כמותה בישראל. בכיכובם של: ליאור אשכנזי, אביב אלוש, מאור שוויצר, עופר חיון, אימרי ביטון, ג'וי ריגר, עומר פרלמן, לי בירן, שחר טבוך, עידו ברטל, תום אבני, אוהד קנולר, עמי סמולרצ׳יק. בכל יום שני, החל מה-19.10.2020, בשעה 21:15 בכאן 11 ובדיגיטל

שעת נעילה כאן 11 מפקד טנק
עומר פרלמן. צילום: כאן11
"שעת נעילה", הסדרה חדשה של כאן 11, דרמת מלחמה על גבורה ואהבה בישראל של 1973, באחת ההפקות הגדולות שנעשו אי פעם בישראל.

את "שעת נעילה" כתבו רון לשם ("בופור", "אופוריה"), עמית כהן ("חטופים") ודניאל אמסל, יחד עם הבמאי ירון זילברמן ("ימים נוראים").

הסדרה מתארת את ימי הקרבות הקשים במלחמת יום הכיפורים, ומגוללת מבעד לעיני החיילים בחזית את סיפורי החברות, ההקרבה והאהבה, המאירים את הגיבורים והגיבורות שמצאו עצמם לבדם מול צבא סוריה, כשסכנת חורבן הבית מרחפת מעל משפחותיהם בעורף. מדובר בסיפורי מלחמה, כפי שלא סופרו מעולם על מסך, על המלחמה ששינתה את ישראל לעד.

"שעת נעילה" חושפת פצעים המדממים בישראל עד היום, דרך עיני פעילי הצדק החברתי של הפנתרים השחורים, דרך כישלון ההנהגה והמחדל ודרך קצינה קרבית השוברת את תקרת הזכוכית.

ברגעי השיא של הסדרה, נקלעים הגיבורים לקרב הגורלי בעמק הבכא. קרבות הבלימה, שבהם לחמו 1,600 טנקים סורים נגד 200 טנקים ישראלים, שוחזרו בפעם הראשונה בטלוויזיה.

- פרסומת -

מהסיפורים המרכזיים בסדרה:

כשהמוצב של יחידת המודיעין 8200 בחרמון נכבש בידי גדוד קומנדו סורי, נאלץ חייל ההאזנה אבינועם (שחר טבוך) שהתריע על פרוץ המלחמה אך איש לא הקשיב לו, להפוך ללוחם כדי לשרוד. יואב (אביב אלוש) הוא קצין גולני ומפקד כוח אבטחה במוצב החרמון. עם פלישת כוחות סוריה הוא מנסה למנוע את נפילתם בשבי של חיילי המודיעין המחזיקים בסודות הכמוסים ביותר של צה״ל, ומפתח חברות אמת עם אבינועם כנגד כל הסיכויים.

פעילי ״הפנתרים השחורים״ משכונת מוסררה בירושלים (מאור שוויצר, עופר חיון, אימרי ביטון) נשלחים אל קרב חסר סיכוי לאחר עימות קשה עם מפקדיהם בחטיבת השריון (עומר פרלמן ועידו  ברטל ).

כוכב הרדיו הבוהמיין מני בן-דרור (ליאור אשכנזי) יוצא לחפש את יוני, בנו החייל, שגדל בצרפת (לי בירן).

אביב אלוש
אביב אלוש. צילום: ורד אדיר

דפנה, קצינה צעירה וחדורת מוטיבציה (ג'וי ריגר), מתעקשת להישאר בקו החזית נתונה בהפגזות למרות פקודת צה״ל לפנות פינוי מלא את כל הנשים בגולן. דפנה מנסה לאתר את אהובה הנעדר, ומתעקשת לעזור לאלה המחפשים את יקיריהם, ולהכניס סדר בכאוס.

בימאי: ירון זילברמן. תסריטאים ראשיים: רון לשם, עמית כהן, דניאל אמסל.  

תסריטאים: ירון זילברמן, יעל הדיה, אמיר גוטפרוינד ז״ל.

יוצרי הסדרה: עמית כהן, רון לשם, ירון זילברמן, דניאל אמסל, גל זייד, יזהר הר-לב.

מפיקים: שרון הראל, מאיה אמסלם משה אדרי ועמיר גנור.

חברות הפקה:  WESTED FILMS, סרטי יונייטד קינג ואנדמול שיין ישראל.

"שעת נעילה" תשודר בכאן 11 ובדיגיטל בכל יום שני, החל מה-19.10.2020, בשעה 21:15.

10 פרקים, משך כל פרק: 45 דקות.