מדריך לחיסכון בהוצאות לעסק קטן

pxabay

עסקים קטנים מתמודדים עם אתגרים רבים ועליהם למצוא דרכים יעילות כדי לחסוך בהוצאות העסק ולשפר את הרווחיות. יש הוצאות קבועות בעסק הקטן בהן קשה למצוא פתרונות יצירתיים כדי לחסוך, לכן במדריך זה נתמקד בהוצאות השוטפות של כל עסק קטן, שבהן ניתן לקצץ לא מעט עלויות וסך הכול זוכים לחסכון משמעותי בהוצאות של העסק.

התקנת נורות חסכוניות

לפעמים דווקא הדברים הקטנים שאנו לא שמים לב אליהם ביומיום יכולים להביא לחיסכון משמעותי בהוצאות העסק הקטן. לכן, כדאי לבדוק אילו מנורות מותקנות כיום בעסק ובהתאם לצורך להחליף אותן לנורות לד חסכוניות. נורות לד מבטיחות פעילות רציפה וממושכת וחיסכון משמעותי בהוצאות החשמל, כאשר החשמל מהווה את אחת ההוצאות הגדולות בעסקים רבים.

קיצוץ ההוצאות על רואה חשבון

- פרסומת -

עסק קטן חייב להתנהל על פי החוק והתקנות, עליו להגיש בזמן דוחות לרשות המסים, לדווח על העסקאות ולהתנהל פיננסית נכון בהתאם לכללי החשבונאות. כדי לחסוך בהוצאות החודשיות או הדו חודשיות על רואה חשבון כדאי לכם לערוך סקר שוק כדי להשוות מחירים ולהוזיל עלויות, אך כיום בעידן הטכנולוגי ניתן לקבל שירות ראיית חשבון באינטרנט – זו הדרך הבטוחה לחיסכון ניכר בהוצאות.

ציוד משרדי

כדאי לרכז את הקניות של הציוד המשרדי ולבצע רכישה גדולה פעם או פעמיים בשנה, עדיף לרכוש את הציוד המשרדי מספק אמין וזול. כאשר מבצעים רכישה מרוכזת של ציוד משרדי ניתן לחסוך לא מעט כסף מאחר ורוכשים את הפריטים במחיר סיטונאי, במקום לפצל את הקנייה למספר פעמים.

הנהלת חשבונות באינטרנט

כיום ניתן למצוא תוכנת הנהלת חשבונות באינטרנט חינם לתקופה של 30 יום לצורך התנסות במערכת, לאחר ההתנסות אפשר לרכוש מנוי שנתי במחיר מוזל המגיע בדרך כלל לכמה עשרות שקלים בחודש בלבד, לעומת התשלום הגבוה יחסית שיש להעביר למשרד של מנהל חשבונות. מנהל חשבונות מקצועי ומיומן גובה מעסקים קטנים שכר טרחה של כמה מאות שקלים בחודש לפחות, בעוד ששירותי הנהלת חשבונות באינטרנט מוצעים בתעריף מוזל ומשתלם בהרבה.

מעבר לחסכון בעלות הנהלת חשבונות, המערכת משמשת גם להפקת חשבוניות, קבלות ומסמכים נוספים באופן מקוון, כך העסק חוסך עלויות רבות מאחר ואין צורך להדפיס מסמכים חשבונאיים ואחרים, את החשבונית שולחים ללקוח בדואר אלקטרוני, ללא צורך ללכת לדואר ולרכוש מעטפות ובולים, והעסק זוכה גם לתדמית של עסק ירוק השומר על הסביבה.

פרסום

כל עסק, גם עסק קטן, חייב להשקיע בפרסום יעיל ואפקטיבי. כיום, בעידן האינטרנט המהיר יש מערכות פרסום מתקדמות ואיכותיות בדיגיטל, למשל מערכת הפרסום של גוגל (גוגל אדס) או מערכת הפרסום של פייסבוק. הפרסום בדיגיטל מתאים גם לעסקים קטנים, וניתן לנהל קמפיינים מוצלחים גם בתקציב נמוך.

חיסכון בעלויות התקשורת

אם העסק הקטן מוציא הרבה כסף על תקשורת כמו טלפונים ניידים וחשבון טלפון נייח, כדאי לבחון הצעות ממספר ספקים כדי להוזיל עלויות. יש תחרות גבוהה בין ספקי התקשורת, לרבות ספקי האינטרנט המהיר, וכדאי לפחות פעם או פעמיים בשנה להשוות מחירים ועלויות, לאיים על החברה שתעזבו אותה אם לא תקבלו הצעה משופרת וזולה יותר, וכיום אפשר לבצע את ההשוואה באמצעות אתרים ייעודיים באינטרנט, בקליק אחד מהיר.