תוציאו את הבגדים החמים – החורף כבר כאן, בשיא העוצמה

חורף
צילום: קושאן רוסטאמוב

החורף הגיע ואיתו גם הברקים, הרעמים והגשם השוטף. הנה כל מה שאתם צריכים לעשות בחורף הקר.

כשעוצרים את הנשימה לרגע ממגפת הקורונה, אנחנו יכולים לראות כי ההתמקדות שלנו בזמן האחרון היא בהחלפת השעון לחורף, שהביאה איתה את הגשמים והסערה שהציפו את רחבי המדינה בלילה האחרון, וכרגיל, תלונות על תעלות הניקוז. מזג האוויר נראה כמו העיר ונציה ביום רע. קניון עופר באשדוד הוצף, בבני ברק נפער בולען. ברוב רחבי הארץ מבקשים למצוא דרכים חלופיות עקב כבישים שנחסמו לתנועה ברחבי הארץ, וגם עקב שיבוש רב ברמזורים שיכולים לגרום לתאונות ואסון.

אבל אם נחזור רק לרגע לקורונה, נראה כי יש המון של חוששים מפגיעה של שילוב השפעת ביחד עם הקורונה. החשש מפני השילוב הוא העומס על מערכת הבריאות, בתי החולים ומחלקות האשפוז. ככל הנראה יהיה צורך להגדיל את מכונות ההנשמה, וצוותי הרפואה לא יעמדו בכל החולים. רבים כבר רצים להתחסן, ובמרפאות רבות נגמרו החיסונים. הדרך בה מרפאות החולים עובדות היא לפי תעדוף, קודם כל החיסונים יינתנו לקבוצות הסיכון הגבוהה, כמו מבוגרים. לאחר מכן, מי שייתחסן יהיו הילדים בגני הילדים, מכיוון שהם מקור הדבקה לקבוצות הסיכון.

יש גם פתרון לקבוצות להן החיסון לשפעת תגיע מאוחר יותר. קודם כל להוריד את כמות הלחץ והחרדה, דברים אלה משפיעים מאוד על תת המודע והפחד. בנוסף, יש להימנע מעישון או מכל חשיפה לעישון. לעישון כאמור יש פגיעה במערכת החיסונית ומשבשת את התאים שאמורים להגן עלינו. כ-21% מהאוכלוסייה מעשנים סיגריות באופן קבוע, וכ-35% מהם נחשפים לעישון פסיבי.

- פרסומת -

מה שחשוב לשתי הקבוצות, הוא לשמור על תזונה מאוזנת של פירות, ירקות, ברזל, או כל מה שקשור לסיבים תזונתיים. יתרה מזאת, פעילות גופנית מאוזנת יכולה לשפר לנו את מערכת החיסון, וגם להוריד לנו את כמות הלחץ מחיי היום יום שלנו.

שוקו חם
קפה או שוקו חם וספר קיראה טוב. צילום: Pixabay

על מנת לשמור על עצמך ועל אחרים, יש לשמור על ההנחיות של מגפת הקורונה כראוי גם בחורף. חשוב לשמור על ריחוק חברתי ולהקפיד על עטיית מסכה, משום שלפי מחקרים בחורף אחוזי ההדבקה גבוהים יותר. יש להימנע ממקומות סגורים, ואם אתה מרגיש קצת חולה, לא ללכת לעבודה. חשוב מאוד גם בחורף לשמור על היגיינה מספקת, בחורף חולים יותר ובעיקר בתקופה זו של חילוף העונות, אז יש לשטוף ידיים הרבה על מנת למנוע הדבקה. דבר נוסף, כאשר מרגילים את הגוף למזגן על חום ובגדים רופפים, ואז יוצאים החוצה למזג אוויר קר, זה יכול להוריד את החוזק של המערכת החיסונית.

בנוסף לפן הבריאותי, ישנו הפחד מהפן הכלכלי. עסקים ועצמאיים רבים כבר פשטו רגל, ומי שנשאר עם הראש למעלה, מפחד מסגר שלישי וממה שהחורף הקרוב יכול להביא איתו. יש הקוראים את התקופה הקרובה כ-"אתגר החורף", ומקווים שהחיסונים לשפעת ולקורונה יביאו איתם בשורות טובות.

אז אם אתם כבר בחל"ת, או שהחלטתם להישאר בבית כי אתם קצת לא מרגישים טוב, ריכזנו בשבילכם את כל הדברים ששווה לעשות בחורף:

  • יש שתי קבוצות, יש את הקבוצה הראשונה שמכירה את המשפט "אין כמו בבית?", אז הגיע הזמן ליישם אותו. נכון, בזמן הסגרים נשארנו בבית בזמן הקיץ שזה בדיוק הזמנים לצאת ולטייל, לעשות שופינג ולטוס. אבל בחורף, בדרך כלל יש לנו הרגשה אישית ונעימה לשבת בבית, להתכרבל בשמיכה ביחד עם שוקו חם, ולצפות בסרטים ובסדרות. אך בניגוד לקבוצה הראשונה, ישנה הקבוצה שמעדיפה את זמן החורף ולא את החום, כדי לצאת לקמפינג ולהנות עם המשפחה. יש ברחבי הארץ אוהלים מחוממים במיוחד לחודשי החורף, שיכולים לספק למשפחה זמן איכות טוב.
סופת רעמים
סופת רעמים מעל גוש דן. צילום: Pixabay
  • מכירים את זה שאתם יושבים במסעדה בקיץ ורואים במנות הראשונות "מרק"? איזה מצחיק זה. מי מוכר מרק בימי הקיץ החמים. אבל החורף כבר כאן והגיע הזמן לחמם את הגוף עם מאכלים קצת שונים מפסטה, פתיתים ושניצל.
  • ספורט. אם נשלב את החורף, הקורונה והסגר ביחד, נביא לתוצאה ברורה כי רוב הזמן ישבנו על הספה מבלי לעשות כלום. בחורף אנחנו מחפשים תמיד לעשות דברים שמחממים אותנו, אז הספורט הוא התשובה לשאלה. בזמן אימון אנחנו גם שורפים קלוריות וגם מגיעים לחום גוף של כמעט 38 מעלות+ 45 אחוזי לחות.
  • הטרנד שתפס את העולם בשלוש שנים האחרונות הוא "חדר בריחה", אך כרגע הם סגורים משום שאי אפשר להיות מספר אנשים במקום סגור. אז הפתרון היצירתי הוא לבנות חדר בריחה משל עצמכם בבית ביחד עם האחים\ילדים.
  • שעות שינה זה משהו שמאוד חשוב לבריאות הגוף והנפש. החורף גורם לגוף שלנו לרצות לא לצאת מהשמיכה בבוקר, וזה בדיוק הזמן להיכנס למיטה מוקדם בלילה על מנת להשלים שעות שינה שחסרות לנו. שעות שינה מספקות גם משפרות את המערכת החיסונית של הגוף.

ימי החורף הקרים אומנם מונעים מאיתנו לעשות את רוב הדברים הרגילים שאנחנו אוהבים לעשות בחיי היום יום שלנו, אך הם לא מונעים מאיתנו להיות יצירתיים, ולמצוא תחביבים חדשים. יחד עם זאת, להגדיל את זמן האיכות עם המשפחה, לעזוב את הסמארטפונים לרגע, לשבת, להקשיב, לדבר וליצור תרופה טובה לנפש.