"תקשיבו לעמוס ידלין. צריך לשים סוף לשיטת "הקש בגג". מוסר המלחמה של צה"ל לא נתון לוויכוח."

חיילים
(צילום: דובר צה"ל)

מנכ"ל ארגון חיילי המילואים "האמת שלי" (שהוקם לאחר "צוק איתן") אביחי שורשן מביע תמיכה בלתי מסויגת בדבריו של ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי האלוף במיל' עמוס ידלין. ידלין קרא להפסיק את השימוש בשיטת "הקש בגג" כאשר לדבריו "במלחמה לא מודיעים מראש לאויב שיתפנה ממפקדותיו" גם במחיר של פגיעה בבלתי מעורבים.

אביעד ברטוב 13/11/2018

שורשן אמר כי "כאנשי מילואים אנו תומכים ומאמינים במפקדי צה"ל. לא יבלבלו אותנו עם תעשיית שקרים כאילו ישראל אלימה ופוגעת במכוון באזרחים חפים מפשע. כל חייל מילואים יכול לספר על סיטואציות בהם צה"ל נמנע מפעולות התקפיות בגלל החשש מפגיעה בבלתי מעורבים. עם זאת, במצב שנוצר כעת אין מנוס משינוי דרך הפעולה. שיטת "הקש בגג" לא מובילה ולא תוביל לשום מקום. פגיעה במבנים ריקים אינה משפיעה כהוא זה על הרתעת האויב. עלינו לעשות מאמצים שלא ייפגעו חפים מפשע, אך זוהי מלחמה- וכל פגיעה באזרחים הינה על אחריותם וראשם של ראשי הטרור. זאת כאשר ארגוני הטרור מכוונים לפגיעה רחבה דווקא באזרחים ובאוכלוסיה אזרחית."

"אנו רואים לאורך השנים האחרונות שימוש הולך וגובר של ארגוני הטרור באזרחים- כולל ילדים, נשים וקשישים- על מנת להסוות את עצמם ולהסב פגיעה קשה בחיילינו. החיילים נתקלים כיום בסיטואציות מורכבות- ועומדים בהם בהצלחה ובגבורה."

- פרסומת -

"כיום, אנו כאזרחים, מודאגים מההתנהלות ההססנית של מקבלי ההחלטות. באם פועלים- יש לפעול במלוא העוצמה, ובאם מחליטים להגיע להסכמות – יש לנצל זאת להסברה ישראלית משמעותית ברחבי העולם. כרגע נראה שכל נושא ההסברה פשוט נעלם ונאלם מהשיח התקשורתי."

ארגון "האמת שלי" הוקם לאחר מבצע "צוק איתן" ומאגד בתוכו מאות חיילי וחיילות מילואים במטרה לספר את הסיפור האמיתי של המציאות בשטח בה נתקלים חיילי המילואים.