האחדות הישראלית מעל לכל: לקראת ימי התשובה, הגיע הזמן לדבר

אחדות
קרדיט: Freepik

השבוע במוסף שבת ב'מקור ראשון' – הרב אייל ורד, ר"מ במכון מאיר ורב קהילת יחדיו בפתח תקווה בטור מיוחד בעקבות הרפורמה המשפטית –  "השאלה מי אשם תהיה השאלה האחרונה שתעניין אותנו כשהסדקים יאיימו להפיל עלינו את הבית. זה הזמן לעצור, ולקראת החגים הבאים עלינו לטובה להתחיל לדבר".

הרב אייל ורד: "הימין צודק. פשוט צודק. בית המשפט העליון נטל לעצמו סמכויות מופלגות, ויצר כאן פעם אחר פעם קביעות שעומדות בניגוד לרצון העם כפי שבא לידי ביטוי בכנסת. וצריך לתקן את זה, לשנות. זה לא צודק שמיעוט ליברלי יכפה את דעתו על הרוב המסורתי היהודי, שהולך פעם אחר פעם לבחירות, מצביע ימין ומקבל שמאל."

"השמאל צודק, פשוט צודק. שינוי כללי המשחק עצמם דורש שותפות של שני הצדדים. הוא לא יכול להיעשות במעמד צד אחד. לא ניתן לומר שבית המשפט לא יכול להתערב בחוקי יסוד, אך לחוקק כל חוק אישי שרוצים תחת הכסות של תיקון לחוק יסוד. לא יכול להיות שהקואליציה תשתמש בכוחה כדי לחוקק מה שהיא רוצה בנושאים שהם בליבת החברה הישראלית, ועוד תגדיל לעשות ותחוקק את חוק יסוד לימוד תורה שמשווה בין לומדי תורה למשרתים בצבא.

"ועומד אזרח פשוט שבסך הכול רוצה שהמדינה הזו תמשיך יחד, ולא מבין מה נפל עלינו. ואיך הגענו לאן שהגענו.. כל הצודקים צריכים להבין שלא מעניין אותנו כבר הצדק הזה, אם לא תהיה פה חברה שצועדת יחד. הביחד הוא הסוד הכי גדול שלנו כאן. לא כדאי להתאמץ עליו? להילחם עליו? מה בסך הכול ביקשנו? לדבר ולהגיע להסכמות על מה שאפשר. ועל מה שלא – ובכן, מדינת ישראל לא נחרבה עד היום אפילו עם בג"ץ כזה או אחר. אפשר לחכות לכנסת הבאה. גם סבלנות היא מילה שכדאי להכיר.. אנחנו לקראת ימים גורליים.. והשאלה מי אשם תהיה השאלה האחרונה שתעניין אותנו כשהסדקים יאיימו להפיל עלינו את הבית. זה הזמן לעצור, ולקראת החגים הבאים עלינו לטובה להתחיל לדבר".