אות מפעל חיים ליו"ר הארגון העולמי של בתי הכנסת

לאחר עשרות שנים של עשיה בזירה הציבורית, החינוכית והחברתית בישראל הוענק אתמול באוניברסיטת בר אילן אות הוקרה מיוחד למפעל חיים ליו"ר הארגון העולמי של בתי הכנסת דוד בן נאה. האות הוענק מטעם אוניברסיטת בר-אילן, מרכז דהאן, והמועצה העולמית לחינוך תורני.

דוד בן נאה. צילום: אביחי טבק

אות ההוקרה הוענק לבן נאה בכנס מיוחד שהתקיים שלשום באוניברסיטת בר אילן בשיתוף מרכז דהאן והארגון העולמי של בתי הכנסת בנושא מקומו של בית הכנסת כיום. האות הוענק ע"י מנהל מרכז דהאן ד"ר שמעון אוחיון וחברי הנהלת הארגון העולמי של בתי הכנסת ד"ר יעקב הדני וד"ר יצחק דהן.

ההחלטה התקבלה ע"י יו"ר המועצה העולמית לחינוך תורני פרופ' אליאב שוחטמן, מנהל מרכז דהאן ד"ר שמעון אוחיון, פרופ' אפרים חזן וחבר הנהלת הארגון העולמי של בתי הכנסת ד"ר יעקב הדני. בדברי ההחלטה נכתב כי האות הוענק על היותו פורץ הדרך לחינוך הדתי בישראל.- על היותו מראשוני פורצי הדרך לחינוך הדתי בישראל, בעשורים הראשונים של מדינת ישראל.  על המסירות והאמונה בצדקת הדרך המנהיגותית-חינוכית. על הטבעת חותם אישי מובהק בפעילותו ובהשפעתו על מפת ההתיישבות הדתית בישראל ועל הקמתם של מוסדות לחינוך דתי בעשרות יישובים.

יו"ר הארגון העולמי של בתי הכנסת דוד בן נאה: "אני מודה לחברי הועדה על הבחירה וההוקרה. במהלך השנים תמיד פעלתי ככל יכולתי למען החינוך הדתי בישראל בכל מקום בו הייתי. אני מתפלל שהחינוך הדתי ימשיך לפרוץ קדימה ולהיות בחזית החינוך של מדינת ישראל לאורך שנים רבות."

היוזמים והמארגנים של הכנס ד״ר שמעון אוחיון וד״ר יצחק דהן ציינו כי "לבן נאה זכויות רבות בהסטוריה הציונית והחינוכית של מדינת ישראל עוד מראשית הקמתה. זוהי זכות לנו להעניק לו אות הוקרה זה ואין ראוי ממנו לכך. אנו מאחלים לו בריאות ואריכות ימים והמשך עשייה למען עם ישראל ומדינת ישראל."