אות נשיא המדינה לבת השירות שטיפלה בחולי קורונה

יראה לוי, מתנדבת שירות לאומי במרכז הרפואי שערי צדק שהתנדבה לטפל בחולי קורונה זכתה באות נשיא המדינה למתנדב. במשך כחודשיים יראה לא חזרה לביתה ונשארה להתנדב בבית החולים למען חולי הקורונה. מנכ"ל בית החולים: "זכינו בה ובמתנדבים רבים נוספים המראים לנו מידי יום מה היא אהבת חינם ועזרה לזולת".

שערי צדק
שערי צדק. צילום: דתילי

יראה לוי, מתנדבת השירות הלאומי במרכז הרפואי שערי צדק זכתה באות הנשיא למתנדב על מסירותה במהלך החודשים האחרונים מפרוץ מגפת הקורונה. יראה, תושבת העיר מעלות תרשיחא שבצפון התחילה את שירותה במרכז הרפואי שערי צדק לפני כמעט שנה בהתנדבות במכון ריאות במרכז הרפואי שערי צדק.

עם תחילת משבר הקורונה התנדבה להיות חלק מהצוות שיעבוד במחלקות המבודדות בבית החולים, שכידוע ריכז את מספר החולים הגדול בכל המדינה. כדיי לסייע למחלקה בצורה המיטבית ועל מנת לא לסכן את משפחתה היא נשארה בבית החולים כחודשיים ברצף כולל בסופי שבוע.

בתחילת החודש נתבשרה בשיחת זום מרגשת עם ראש מינהלת השירות הלאומי אזרחי, ראובן פינסקי, עם מנכ"ל האגודה להתנדבות בישראל, ירון לוץ ועם מנהלת שירות המתנדבים בשערי צדק, איילת כהן, כי היא זכתה להוקרה על ידי נשיא המדינה, מר ראובן ריבלין בטקס שייערך בחודש ספטמבר הקרוב.

המרכז הרפואי שערי צדק מוביל בשילוב מתנדבים בכל מחלקות בית החולים ורואה בהם גורם חשוב במערך טיפול וההחלמה של המטופלים. בשערי צדק עשרות מתנדבים בכל הגילאים המסייעים בכל יום לצוותים הרפואיים, למטופלים ולמשפחות ועושים עבודת קודש. השנה 'הסבתא' של המתנדבים בשערי צדק, גב' ריינה אבוטבול בת ה-92, המתנדבת בשערי צדק כמעט 20 שנה, זכתה להדליק משואה בטקס יום העצמאות הממשלתי האחרון שנערך בהר הרצל.

- פרסומת -

מנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק, פרופ' עופר מרין, "זהו כבוד גדול לכל משפחת שערי צדק ולמערך ההתנדבות שלנו. המסירות של המתנדבים הבאים מדי יום ללא כל תמורה כדי לסייע למטופלים היא ראויה להערצה ולהוקרה. יראה ריגשה אותנו בחודשים האחרונים במסירות הגדולה שלה למטופלים ואנו מוקירים אותה על כך. זכינו בה ובמתנדבים רבים נוספים המראים לנו מידי יום מה היא אהבת חינם ועזרה לזולת. יחד עם ריינה אבוטבול הסבתא המיוחדת שלנו באנו להודות ליראה ולברך אותה על קבלת האות לו היא ראויה. בשם כל משפחת שערי צדק אני מודה ליראה ומאחל לנו שנזכה תמיד למתנדבים כאלו מסורים".

איילת כהן, מנהלת שירות ההתנדבות בשערי צדק: "במהלך השנה התבלטה יראה במסירותה הרבה למחלקה. בחריצות ובמאור פנים יוצא דופן תוך לקיחת אחריות, יוזמה ו"ראש גדול". יראה דאגה למילוי בקשות המטופלים המאושפזים, לבקשות המשפחות שהתמודדו עם טיפול ממרחק ביקיריהם לכל בקשה, בנוסף לבקשות הצוות.

אות נשיא המדינה
איילת כהן, מנהלת שירות המתנדבים במרכז הרפואי שערי צדק, בת השירות, יראה לוי, 'הסבתא' של המתנדבים, ריינה אבוטבול ופרופ' עופר מרין, מנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק. צילום: המרכז הרפואי שערי צדק

כמנהלת שירות המתנדבים אני גאה שהשנה מייצגים את המרכז הרפואי שערי צדק בכבוד רב הגברת ריינה אבוטבול, מדליקת המשואה בת 92 שמייצגת ציבור של למעלה מ-300 מתנדבים בגילאי 60 ומעלה אשר מתנדבים בשערי צדק במגוון תחומים, ומנגד יראה לוי בת ה- 19, בת שירות שמייצגת את 150 בני ובנות השירות היקרים שלנו שמסייעים על בסיס יומיומי לרווחת הצוות, המטופלים ובני המשפחות. אין ספק כי תרומת המתנדבים למרכז הרפואי שלנו מורגשת ומרגשת”.

ירון לוץ, מנכ"ל האגודה להתנדבות בישראל: "האגודה להתנדבות כולה גאה שיש לנו מתנדבות כמו יראה לוי, מצטיינת הנשיא. יראה, ושאר חברותיה מתנדבות השירות הלאומי בבית החולים שערי צדק, מצאו את עצמן בשנה מאוד מאתגרת, והתרומה הרבה שלהן בעיקר בחודשים האחרונים, בחזית המאבק בקורונה, הייתה משמעותית במיוחד. העשייה שלהן מתוך התנדבות ורצון לתרום מעצמן לקהילה היא דבר ראוי להערכה שמחזק את החוסן האזרחי חברתי במדינה. יראה היא דוגמה ומופת לכולנו, אנחנו גאים בה ומאחלים לה הצלחה רבה בהמשך".

פרופ’ גבריאל איזביצקי, מנהל מכון הריאות במרכז הרפואי שערי צדק ותמי בירנצוייג, אחות אחראית מכון הריאות: "במסגרת עבודתה השוטפת הדגימה יראה יכולות גבוהות מאוד בכל הקשור לתפקיד שלה, לשירות הניתן למטופלים, ליחסים עם הצוות ולהשתלבותה בפעילויות המכון. יראה למדה מהר מאוד מה תפקידה ומילאה אותו בצורה הטובה ביותר. דווקא בתקופה זו ואל מול קשיים תפעוליים ורגשיים מובנים בטיפול בחולים אלה, הוכיחה יראה בגרות ואחריות יוצאת דופן ותרמה תרומה של ממש לאיכות הטיפול שניתן לחולים. זכו המטופלים וצוות המכון למחלות ריאה ובית החולים שערי צדק ליהנות מבת שירות כמו יראה אשר תמשיך להיות דוגמה וחיקוי לעוד שנים רבות”.

"איך שהגעתי לשערי צדק זה התאים כמו כפפה ליד. צוות מכון הריאות בו התנדבתי נרתם להילחם בחזית ומאוד רציתי לקחת חלק בעשייה החשובה הזו ובית החולים נתן לי את ההזדמנות להשתתף. ממש לא ציפיתי לקבל כזאת הוקרה מהנשיא זהו כבוד גדול. הכניסה למחלקת כתר הייתה חוויה לא שגרתית ומאתגרת. הצוותים עבדו סביב השעון וזכיתי להיות חלק מצוות מכון הריאות שתמך בי לאורך הדך ומטפל בכל ימות השנה במסירות בחולים רבים גם מחוץ למחלקות הכתר". מסכמת יראה בהתרגשות.