אחרי המלחמה: הכתב הצבאי של גלי צה"ל עוזב את התחנה

צחי דבוש סיים את תפקידו ככתב לענייני צבא וביטחון של גלי צה״ל. לתפקיד יכנס דורון קדוש, ואמיר בר שלום ישמש כפרשן לענייני צבא וביטחון של גלי צה"ל.

צחי דבוש
צחי דבוש. צילום: מתוך טוויטר

צחי דבוש (27), החל את דרכו בגלי צה״ל בשנת 2017, מאז שימש ככתב לענייני צבא וביטחון, ערך והגיש תוכניות שונות. דבוש זכה בפרס מפקד גלי צה״ל למצוינות לשנת 2020. במהלך עבודתו בגלי צה״ל חשף שורה של סיפורים בתחום הצבאי והוביל מאבקים עיתונאיים למען חיילי צה״ל, ביניהם מאבק למען החיילים הבודדים, מאבק למען הלומי הקרב, ביטול מלגת ״ממדים ללימודים״ של לוחמי צה״ל ועוד.

בקרוב יצא צחי לדרך חדשה. לתפקיד הכתב הצבאי יכנס דורון קדוש, והעיתונאי אמיר בר שלום ישמש כפרשן לענייני צבא וביטחון.

דורון קדוש (21), התגייס לקורס העיתונאים של גלי צה״ל בשנת 2019, מאז שימש כתב חינוך וכתב לענייני החברה הערבית. במסגרת תפקידו הוביל את המאבק להצלת תכנית היל״ה לנוער בסיכון, חשף את פרשת עבירות המין בתלמידי בית ספר יסודי בפתח תקווה ואת הפערים בציוני הבגרויות בתקופת הקורונה. בשידוריו העניק ביטוי מיוחד לאלימות בחברה הערבית, להשפעות משבר הקורונה על מערכת החינוך, לחקירת אסון השיטפון בנחל צפית ולילדים עם צרכים מיוחדים.

אמיר בר שלום (54), עורך ומגיש בגלי צה"ל. בר שלום משמש עמית מחקר במכון למדיניות נגד טרור.
בין השנים 2000-2019, עבד ברשות השידור ותאגיד השידור הציבורי, שם שימש ככתב ופרשן לענייני צבא וביטחון בערוץ הראשון ובהמשך מונה לראש המחלקה הצבאית של הערוץ.
כמו כן, שימש מגיש בתכנית "מבט" ברשות השידור, ובהמשך היה לכתב המדיני של תאגיד השידור הציבורי ומגיש בערוץ.

- פרסומת -

מפקד גלי צה״ל והעורך הראשי שמעון אלקבץ: ״צחי הוא עיתונאי צעיר, מוכשר ונחוש שהוביל מאבקים למען החיילים. גלי צה״ל מאחלת לצחי הצלחה רבה בהמשך דרכו. אני מאחל גם הצלחה גדולה לדורון קדוש ולאמיר בר שלום".

צחי דבוש: ״הייתה לי הזכות להיות חלק מגלי צה״ל ולסקר את התחום הצבאי בארבע השנים האחרונות. אני מודה לאנשי גלי צה״ל ובראשם למפקד התחנה שמעון אלקבץ ולמפקד הקודם ירון דקל, על העבודה המשותפת, על היחס החם ועל הגיבוי המלא. גלי צה״ל היא כלי תקשורת חיוני בדמוקרטיה הישראלית והיא תמיד תהיה לי לבית״.