איזה עסק כדאי לפתוח מהבית?

עבודה מהבית. צילום: חופשי

תקופת הקורונה משפיעה עלינו בדרכים רבות ומגוונות, בין היתר בנושא עבודה וקריירה. לא מעט ישראלים פוטרו מעבודתם ועוד רבים אחרים הוצאו לחל"ת. משרד הבריאות משנה את הנחיותיו בהתאם לנתוני התחלואה וסכנת ההידבקות בנגיף ה-Covid 19, ועלינו להקפיד על ההנחיות כדי לשמור על בריאותנו.

אמנם משבר הקורונה פוגע בעסקים רבים ולא מעט עצמאים נאלצו לסגור את העסק שלהם, אך דווקא בעתות משבר יש גם הזדמנויות כלכליות שכדאי לנצל. גם אתם יכולים למנף את המשבר כדי להקים עסק העובד מהבית, להתחיל עבודה חדשה שניתן לבצע מרחוק, להקים אתר מכירות אטרקטיבי וליהנות מהכנסה נוספת או מהכנסה עיקרית ועוד.

אם אתם מחפשים רעיון להקמת עסק חדש בתקופת הקורונה – הגעתם למקום הנכון! יש מגוון הזדמנויות עסקיות בצל משבר הקורונה ובכתבה זו נציג מספר רעיונות לפתיחת עסק מהבית.

דוגמאות לעסקים מהבית

- פרסומת -

בעשור האחרון, וכתוצאה משיפור בתשתיות האינטרנט המהיר, לא מעט ישראלים החלו לעבוד מהבית כשכירים או כעצמאים. בעידן המקוון יש מקצועות חדשים שלא היו לפני כן, למשל שיווק בדיגיטל, פרסום בערוצי הדיגיטל, קידום אתרים וכו', יש גם מקצועות המתאימים לעבודה מהבית כמו תכנות, בניית אתרים, גרפיקה, שיעורים פרטיים, קייטרינג ביתי, תרגום, עריכת תוכן, מסחר אלקטרוני וכמובן קליניקות הפועלות מהבית.

יש שפע אפשרויות ורעיונות לעבודה מהבית, עם זאת הקמת עסק מהבית לא מתאימה לכל אחד ויש לחקור את הנושא לעומק ולהבין את היתרונות והחסרונות של העבודה או הפעלת עסק מהבית. כדאי לבחור תחום שמתאים לכם כמו כפפה ליד, חשוב ללמוד את התחום ולהתמקצע בו, ויש להכין תוכנית עסקית ולחשוב על שיטות שיווק מתקדמות בדיגיטל כדי לפרסם את העסק החדש, ליצור מיתוג מנצח, לבדל את העסק מהמתחרים וכדי להשיג לקוחות חדשים.

אחד התחומים הפופולריים ביותר לפתיחת עסק מהבית הוא הקמת אתר מכירות באינטרנט. היקפי הסחר האלקטרוני הולכים וגדלים מידי שנה, ובצל משבר הקורונה רוב הישראלים מתרגלים למצב החדש בו מבצעים את כל הרכישות באמצעות אתרי מכירות דינמיים, זו חלופה לשופינג בחנויות וברשתות השיווק השונות. הקמת אתר סחר אלקטרוני, כלומר הקמת אתר מכירות מקוון, מאפשרת לכם להקים ולנהל עסק מצליח בהשקעה יחסית נמוכה.

ניתן לבנות עסק חדש הפועל מהבית המבוסס על שיטת שיווק שותפים, זו הזדמנות עסקית מצוינת המתאימה לרבים, מאחר ואין צורך בהשקעה כספית גדולה והתחום קל ללמידה. אפשרות נוספת היא להקים נכסים דיגיטליים ולמכור אותם ליזמים, נדרש ידע וניסיון כדי להקים נכס דיגיטלי מצליח, יש אפשרות ללמוד את התחום באמצעות קורסים אונליין, ואין צורך בידע טכני או בתכנות.

אם יש לכם עסק קיים, לדוגמה חנות למוצרי חשמל, חנות תכשיטים, עסק לממכר מזון וכד', אתם יכולים להקים חנות אינטרנטית ולהציע מוצרים ו/או שירותים דרך אתר המכירות. כך למעשה אתם מתגברים על ההגבלות של משרד הבריאות וגם בתקופה של סגר אתם יכולים להמשיך לעבוד ללא כל הפרעה או הגבלה, להרוויח היטב וליהנות מהכנסה נוספת המאפשרת לכם להתקיים בכבוד.

לאחר שהקמתם אתר מכירות או עסק אחר המתאים לעבודה מהבית, עליכם לדאוג גם לצדדים הטכניים כמו הפקת חשבונית ירוקה באינטרנט, מערכת לסליקת כרטיסי אשראי ברמת אבטחה גבוהה ושירות משלוחים.