איך לבחור עדשות מגע?

משקפיים הן כנראה הפתרון המוכר ביותר לבעיות ראייה, אין אדם בעולם כנראה שלא יודע מה זה משקפיים, ישנם היום סוגים רבים של משקפיים, משקפי שמש, משקפי אבק ועוד ועוד. אמנם, רבים בוחרים להרכיב עדשות מגע כדי לשפר את ראייתם ולא להרכיב משקפיים, הסיבות לכך הן רבות, עדשות מגע לעומת משקפיים הן קלות משקל, וכמעט שבלתי נראות על פני המרכיב אותם. סיבות נוספות להעדפת עדשות המגע על פני המשקפיים, היא מפני שהן מספקות נוחות מרבית במהלך פעולות היום יום, ובמיוחד במהלך פעילויות ספורטיביות, ושהן אינן צוברות אדים ונותנות שדה ראייה רחב וגדול יותר משנותנים משקפיים.
ישנן עדשות מגע המיועדות המכונות עדשות טיפוליות שנועדו להגן על הקרנית לאחר פגיעה או פציעה, וכן עדשות מגע קוסמטיות שנועדו לשדרג את המראה החיצוני של העיניים, ליופי סתם או במקרים של פגם רפואי שמשנה את צורת האישון.

אילו עדשות מגע קיימות?

ישנן כיום בשוק מספר סוגי עדשות – עדשות חד פעמיות שמקלות על ההסתגלות של העין לעדשה, ומאחר שהן ספוגות בנוזלים מתאפשר מעבר חלקי של החמצן, הן אינן דורשות תחזוקה שוטפת, שהרי זורקים אותן אך מחירן המצטבר עלול להיות יקר יותר מאשר שימוש בעדשות רב פעמיות. עדשות רב פעמיות נועדו בדרך כלל להרכבה של שבועיים חודש, אך ישנן עדשות המחזיקות אפילו שנה. הן עבות יותר וכך מחזיקות לאורך זמן, אך הסיכוי להצטברות נוזלים הוא גבוה יותר. עדשות רב פעמיות דורשות תחזוקה מתמדת, לצורכי חיטוי וניקוי העדשות, משתמשים בתמיסות ייעודיות לעדשות מגע.

אז מה חשוב בבחירת עדשות המדע?

הדבר החשוב ביותר שכשנגשים לבחור עדשות מגע, הוא שהעדשות מספקות פתרון לבעיה שבגללה נזקקים לעדשות, העדשה צריכה לספק ראייה טובה ומענה לבעיה הרלוונטית אם זה בעיה של קוצר או רוחק ראייה או בעיות נוספות שבגללן נזקקים לעדשות.
דבר נוסף חשוב, העדשה צריכה להיות מתאימה לעין שלכם, בקימור שלה, בקוטר ובחומרי הגלם.
פרמטרים נוספים שצריך לשים לב אליהם בבחירת עדשות המגע, היא המאפיינים של העדשה, האם אתם מעדיפים דווקא עדשות חד פעמיות, האם חשוב לכם עדשות עם צבע, או אולי דווקא עדשות שאפשר לישון איתם בלילה וכדומה.
בכל מקרה, את ההחלטה הסופית על העדשות צריך לעשות רק אצל אופטומטריסט או רופא עיניים, כדי לוודא שהעדשה מתאימה לכם ולא תגרום לנזקים בטווח הארוך.