ויזה לארצות הברית: להוציא לבד או ע"י שירות המיועד לכך

פסל החירות
פסל החירות. צילום: pixabay

טיול או ביקור בארצות הברית מהווה חלום משותף לישראלים רבים, וכדי להגשים את החלום ולבקר במדינה יש להגיש בקשה מסודרת לקבלת ויזה משגרירות ארצות הברית בישראל. תהליך הוצאת ויזה לארצות הברית אינו פשוט, למעשה יש לאדם הזדמנות חד פעמית לקבל את הוויזה המאפשרת לו לבקר בארצות הברית, אם הבקשה אינה מאושרת האדם נאלץ להתמודד עם השלכות המקרה ולרוב הוא לא יוכל לבקר במדינה במשך זמן רב.

אמנם, כל אחד יכול להגיש בקשה לקבלת ויזה לארה"ב לבד ובלי לשלם לגורם כלשהו, אך הניסיון מוכיח כי ברוב המקרים עדיף למלא את הטפסים ולהגיש את הבקשה על ידי חברה המספקת שירות זה. חשוב לציין כי חברה המתמחה בשירות הוצאת ויזות לארצות הברית מעסיקה צוות של אנשים המתמחים במילוי בקשות וכך הסיכוי לקבלת הוויזה עולה מעלה באופן משמעותי.

סוגי ויזות לארצות הברית

ארצות הברית נחשבת למדינה הידידותית ביותר לישראלים, יש קשר הדוק בין שתי המדינות ולא מעט ישראלים עובדים, מבקרים, מטיילים או חיים במדינה. כאשר מגיעים לרשות ההגירה בנמל התעופה בו נוחתים באמריקה יש להציג ויזה בארצות הברית בהתאם למטרת הביקור.

- פרסומת -

יש לציין כי יש שני סוגים עיקריים של ויזות לארצות הברית: ויזת מבקרים לתקופה מסוימת המתאימה לישראלים המעוניינים לבקר במדינה תקופה קצרה, או ויזת הגירה המיועדת לישראלים המתכננים שהות ארוכה וממושכת בארצות הברית, כולל ויזה לאשרת עבודה, ובסוף התהליך מטרת המבקש היא לקבל אזרחות אמריקאית.

סוגי הוויזות לארצות הברית:

  • ויזה מסוג 2B המיועדת לתיירים ולמי שמעוניין לבקר במדינה תקופה קצרה, למשל ביקור משפחה, טיפול רפואי או טיול.
  • ויזת עסקים מסוג 1B המיועדת לאנשי עסקים מישראל שמגיעים לארצות הברית לפגישות עסקיות, לכנסים, לוועידות שונות ולתערוכות.
  • ויזה לסטודנטים מסוג M/F המיועדת לסטודנטים שנרשמו ללימודים אקדמיים או ללימודים מקצועיים בארצות הברית.
  • ויזה לחילופי מבקרים מסוג J המיועדת לאנשי אקדמיה המעוניינים לעבור הכשרה מקצועית במוסד מסוים בארצות הברית, לסטודנטים לרפואה המגיעים להתמחות, למדריכים במחנות הקיץ המתקיימים בארצות הברית וכו'.
  • ויזת סוחרים מסוג 1E או ויזת משקיעים מסוג 2E.

הוצאת ויזה לארצות הברית לב

השלב הראשון בתהליך הוצאת ויזה לארצות הברית מתחיל עם מילוי טופס אלקטרוני 160-DS. הטופס מנוסח כולו באנגלית, זהו טופס ארוך הכולל 250 שאלות וסעיפים, יש למלא נכון את כל הפרטים האישיים והשדות הנדרשים, כולל מטרת הביקור בארצות הברית, עיסוק ועוד. כמו כן, חשוב לשים לב למיקום הקונסוליה מאחר ותושבי ירושלים וחלק מהיישובים מעבר לקו הירוק נדרשים להתייצב לראיון אישי בקונסוליה בירושלים ולא בשגרירות ארצות הברית בתל אביב.

כאשר ממלאים את הטופס ומגישים את הבקשה לבד חוסכים עלויות מאחר ואין צורך לשלם לחברה חיצונית, עם זאת עלולים למלא את הטופס לא נכון ולקבל דחייה לבקשה

הוצאת ויזה לארצות הברית על ידי חברה מקצועית

חברה המספקת שירות מקצועי להוצאת ויזות לארצות הברית מעסיקה אנשי מקצוע מנוסים. הסיכוי לקבלת הוויזה גדול יותר אם מגישים את הבקשה על ידי חברה מנוסה, וכך זוכים לראש שקט מדאגות, לשירות מהיר ויעיל, חוסכים זמן ואין צורך להתמודד עם הביורוקרטיה המתישה.