איך לחסוך כסף על תיקונים בבית?

סקר מכללת בילדינג: "משפחה ישראלית מוציאה בשנה לפחות 5,000 ₪ בממוצע על שיפוצים ותיקונים בבית".

שיר פרידמן 26/02/2008

על פי סקר DIY (קורסי עשה זאת בעצמך) של מרכז הבנייה הישראלי בגעש, משפחה ישראלית ממוצעת מוציאה כ-5000 ₪ על תיקונים לבית בכל שנה. בין התיקונים הנפוצים ביותר ניתן למצוא תיקוני אינסטלציה למיניהם, תיקוני צבע בקירות (חורים, סדקים וכו') ומערכת החשמל בבית.

על פי מכללת בילדינג של מרכז הבניה הישראלי, משפחה ישראלית מוציאה הון על חינוך, ביגוד, מזון ומותרות. כחלק מהמותרות נכללים גם השיפוצים הקטנים בכל בית. אין להתבלבל, לא מדובר בשיפוצים או תיקונים מהותיים (כמו החלפת תלת פאזי, החלפת מערכת האינסטלציה, חידוש קווי חשמל וכדומה), אלא אך ורק על תיקונים קטנים כמו פתיחת סתימה במערכת הניקוז, איטום נזילות במערכות המיזוג, תיקון של קצרים בחשמל, תיקון דליפות גז, איטום סדקים בקיר ועוד.

- פרסומת -

ההוצאה אינה מסתכמת אך ורק בעלות הכספית וחשוב לזכור כי להוצאה מתווספים גם שעות ולעיתים ימים שלמים שמחכים לשיפוצניקים, ואף עגמת הנפש הנגרמת כתוצאה מהקלקול. מה גם שלעיתים אחרי תקלה (תיקונים בקירות למשל) התיקון ישאיר סימן בולט.

כמו כן מרבית אנשי המקצוע, בין אם הם חשמלאים, אינסטלאטורים או טכנאי מזגנים גובים סכום ראשוני של בין 150-200 ₪ לקריאה, כלומר להזמנה מיידית של תיקון תקלה. כמובן שלאחר אבחון התקלה עולה החשבון הסופי בגלל זמן העבודה ועלות חלקים חדשים, שבמקרים רבים אגב, עולים פחות בקנייה פרטית מהחנות.

לדברי מנהלי המכללה ניתן ואף רצוי לחסוך בעלות הזו: "כולם מכירים את תחושת העצבנות וחוסר האונים אל מול התקלות הקטנות הללו, שקורות בבית מידי יום. חורים בקיר שמתפתחים לסדקים ארוכים או שפתאום ברגע הכי לא מתאים קופץ החשמל והאור כבה. בכדי להימנע מעוגמת הנפש, מהוצאה הכספית מיותרת וכל מיני אלתורים שרק יחמירו את המצב, התחלנו להעביר במכללת בילדינג של מרכז הבנייה הישראלי קורסים ללימודי 'עשה זאת בעצמך'. באמצעותם יועברו סדנאות לתחזוקה יום יומית, שיעניקו לבאי הקורס 'ארגז כלים' לפתרון בעיות האחזקה בבית. במסגרת הסדנאות ניתן יהיה לרכוש ניסיון וביטחון לטיפול עצמאי במרבית התקלות היום יומיות בבית".

הקורסים מתקיימים במספר תחומים: בנייה בגבס, צביעה ותיקוני צבע (תיקון חורים בקיר וכו') וקורס אינסטלציה וחשמל, אשר יפתח באם יהיו מספיק פונים. עלות כל קורס הינה 2400 ₪ כולל כל החומר הנדרש.

לפרטים נוספים יש לפנות לאיילת 09-9621702