איך למנוע נחירות

איך למנוע נחירות. תמונה freepik

נחירות מהוות בעיה, הן למי שסובל מהם והן מי שיושן במחיצת מי שנוחר. הנחירות בוקעות ממערות האף או מדרכי הנשימה. הנחירות נגרמות בגלל חסימה במעבר האוויר לפעמים חסימה גודש האף, חך רפוי, לשון גדולה, צוואר קצר או רקמות רופפות בבית הבליעה או קנה הנשימה.

היום ישנן שיטות שונות שאינן באמצעות פעולות פולשניות, כי אם באמצעות התקן דנטאלי למניעת נחירות. המכשיר מיועד לטיפול בנחירות ובתסמונת דום נשימה בזמן השינה. התקן זה, מיועד להרכבה במהלך השינה ומאפשר לתזוזת הפה כרגיל, שתייה ואף דיבור.יש לציין, כי נחירות גורמות למי שסובל מהן, להתעורר פעמים רבות במהלך השינה, עייפות כרונית במשך היום, מחלות ואפילו לסכנת חיים. בנוסף סימני עצבנות, דיכאון וחוסר ריכוז הן תופעות שניתן למנות בקרב מי שסובל מנחירות.

הקשר בין רופאי שיניים לרפואת שינה

רופאי שיניים, אבל מעטים מהם, יכולים לראות סימנים בחלל הפה והשיניים, אשר עשויים להראות מדוע אדם נוחר או סובל מדום נשימה. רופא שיניים אשר מתמחה בתחום של בעיות והפרעות שינה בגלל נחירות, יכול לחסוך שנים של איכות חיים ירודה. זו הסיבה כי רופאי שיניים מוכשרים המציאו  התקן דנטאלי למניעת נחירות. התקן זה מותאם אישית לכל מטופל לפי נתוניו. התקן זה, מורכב משתי פלטות דקות שמחוברות ע"י מנגנון שמאפשר את קידום הלסת התחתונה במידה הנדרשת. ישנם מכשירים דנטאליים שיש בהם מנגנונים שונים ההתקן למעשה, מרחיב את דרכי הנשימה העליונות ומאפשר מעבר אוויר אשר מקל על הנשימה. סיכויי ההצלחה של ההתקן הדנטאלי אשר מונע נחירות הם 90% במקרים הקלים ו כ- 60% במקרים הקשים יותר.

- פרסומת -

הקץ למטרד ופגיעה באיכות החיים ובזוגיות

ישנם זוגות רבים, אשר איכות חייהם והזוגיות ביניהם נפגמת בגלל נחירות של בן או בת הזוג. במקרים רבים, אחד מבני הזוג, ישן בחדר נפרד בגלל המטרד של הנחירות. לרוב, הבעיה של נחירות היא בקרב הגברים, אך גם נשים סובלות מתופעה זו. למעשה התקן דנטאלי למניעת נחירות, מהווה פתרון יעיל והוא סוג של מגן שיניים או סד לילה. ההתקן מייצב את הלסת התחתונה ובכך בעצם, מונע את הצניחה של הלשון, כאשר ההתקן מקל על המשכיות האוויר במשך השינה. ההתקן הוא די קטן וניתן לשאת אותו בתיק או בכיס. אפשר אפילו להשתמש בו בשעת טיסה על מנת למנוע אי נעימויות של נחירות.

ישנם רופאי שיניים אשר יכולים לסייע רבות למי שסובל מנחירות או דום נשימה בשינה. יש להבין את הסיבה ולהקדים תרופה למכה. כמו כן, מי שסובל מנחירות, יוכל להתחיל ליהנות מאיכות שינה בריאה, ללא קימות  מיותרות באמצע הלילה, עצבנות יתר בשל שינה לא רציפה ועוד. מומלץ להתעניין ולקבל מידע אודות ההתקן הדנטאלי אשר מיועד למניעת נחירות ולמצוא מחקרים בנושא, המעידים על יעילותו וכן, חוות דעת של מטופלים שכבר ישנים לילות שקטים ללא נחירות או הפרעות בשינה.