איך מזהים קקי של עכבר?

צילום: PIXABAY

שני מכרסמים אוהבים מאוד את השהייה בבתים והם כמובן החולדה והעכבר. אחד הסימנים שבאמצעותם ניתן לגלות כי יש אצלנו בבית עכבר או חולדה הוא הצואה שלהם. את שני המכרסמים אנו נרצה לתפוס ולהוציא מהבית, אך כדי שהמדביר יבצע זאת בצורה נכונה, יש לבצע קודם לכן זיהוי קקי של עכבר או חולדה ורק לאחר מכן להתאים את המלכודת שתתפוס אותם. איך מזהים למי שייכת הצואה ואיזה עוד מידע הגללים יכולים לתת לנו? על שאלות אלו נענה כעת.

           מאת: יונתן הלל מחברת הדברה סנטר

ההבדל בין קקי של עכבר לקקי של חולדה

גללים קטנים בצבע חום זה התיאור הפשוט ביותר לקקי של מכרסמים, אך במה מדובר? האם זהו קקי של חולדה או  של עכבר? הגללים של העכבר הם קטנים, דקים ולא מוארכים יתר על המידה. הם מגיעים לגודל של 10 ס"מ לכל היותר וצבעם הוא חום בהיר ולפעמים אפרפר. לעומת זאת, גללי החולדה קצת יותר עבים ויותר ארוכים, מגיעים לגודל של 1.5 ס"מ וצבעם חום כהה. האמת שזה דיי הגיוני. העכבר הוא ייצור קטן בהרבה מהחולדה וכך גם גודל הצואה של כל אחד מהם.

- פרסומת -

למה חשוב להבין האם מדובר בקקי של עכבר או חולדה?

קקי של עכבר בבית או קקי של חולדה מהווים הבדל משמעותי בתפיסת המכרסם ובנזקים שהוא עלול לבצע בבית שלכם. בעוד העכבר הוא מכרסם שבעיקר יצא לחיפוש של אוכל בביתכם, החולדה תכרסם כל דבר כולל חוטי חשמל בבית. כמו כן, כדי לתפוס את העכבר או החולדה, יש לחפש במקומות שהם עשויים להסתתר בהם. העכבר אוהב מקומות חמימים כמו מאחורי התנור או המקרר בעוד החולדה עשויה להגיע גם מהביוב או המרזב של הבית. זיהוי הגללים יאפשר תפיסה פשוטה יותר במקומות הרצויים.

איזה מידע נוסף ייתן לנו הזיהוי של הצואה?

לאחר שהבנתם איך מזהים צואת עכברים, כעת יש להבין האם מדובר בכמות גדולה של עכברים או קטנה. כמות העכברים היא קריטית עבור המדביר. אם מדובר במכת עכברים, הרי שיש לשים מספר גדול יותר של פיתיונות ומלכודות. עכבר אחד מייצר בממוצע בין 50-100 גללים ביום. אם אתם רואים כמות גללים גדולה מהרגיל, הרי שיש לחשוד כי לא מדובר בעכבר אחד. העכברים לרוב ישאירו את הגללים שלהם במקומות המסתור שלהם ולכן יהיה קל לזהות היכן העכבר נמצא ואיפה יש להניח את המלכודת. מדביר מקצועי יבצע בדיקה של זיהוי הצואה יחד עם כמות הצואה ויגיע למסקנות שישפיעו על פעולותיו בתפיסת העכבר או העכברים.