איך ללכוד יונה שנתקעה במרפסת שירות?

צילום: PIXABAYA

היונים עפות די נמוך ולא פעם הן נכנסות בטעות לתוך מרפסות שירות, מסתור הכביסה ועוד מקומות שהן לא התכוונו להגיע אליהם. מהרגע שהן נמצאות במקום, אם הן רואות כי טוב, הן ינסו להישאר במקום. יונה בתוך הבית או בסביבת הבית זה לא דבר טוב. היונה מזיקה לאדם הן בלשלשת שמעבירה מחלות והן בכיני היונים שהיא מעבירה לאדם. על מנת להוציא את היונה ממרפסת השירות יש להזמין לוכד יונים מקצועי.

למה לא כדאי לבצע את העבודה בעצמכם?

היונים נחשבות לעוף מוגן ולכן אנו לא רוצים לפגוע בהן בעת הלכידה. כאשר מבצעים לכידה בדרך שאינה מקצועית, אנו עלולים לעשות ליונה נזק ובטעות לפגוע. בדרך כלל אם יונה נתקעה במרפסת השירות, סביר להניח שאין לה את היכולת לצאת בעצמה והיא זקוקה לחילוץ. לוכד יונים מקצועי מכיר היטב את היונים כבעל חיים והוא יודע איך להוציא אותן ואיך להחזיק אותן מבלי לפגוע בהן.

איך מבצע לוכד היונים לכידה מקצועית?

- פרסומת -

הלוכד יבצע לכידה בהתאם לתנאים שבהם נמצאת היונה. במידה והינה משוחררת ולא תקועה, יוכל הלוכד להניח קופסת לכידה עם פיתיון אורגני שיגרום לה להגיע אל הקופסא ולהיכנס אליה. במידה והיונה לכודה או תקועה ויש לחלץ אותה, יבצע לכידת יונים באופן מקצועי וידני. לפני שיבצע את הפעולה, ילבש כפפות עבודה מיוחדות. לאחר שיצליח בלכידה, ישחרר אותה לחופשי ויסביר לבעלי הבית על אפשרויות החיטוי ושיטות להרחקת יונים שהוא ממליץ עליהן.

למה צריך חיטוי לאחר שיונה נלכדה אצלכם במרפסת השירות?

יונים מביאות איתן כינים ומזיקים והן מותירות אותם בכל מקום שהן נמצאות. הידבקות בכיני יונים הנקראות גם קרציונים, הן מכה רצינית שאף אדם לא מעוניין לחוות. הן חודרות אל העור ויוצרות גרד בלתי פוסק. חיטוי האזור שבו שהתה היונה הוא חובה לאחר הלכידה, במיוחד אם שהתה במקום מספר ימים.

מה עושים אם יש יונה במרפסת השירות, אך היא מתה?

אם היונה שנלכדה במרפסת השירות היא יונה מתה וגיליתם את הימצאותה רק לאחר שהרחתם ריח של פגר, ככל הנראה הגופה שלה כבר נמצאת במצב של ריקבון. זהו לא מצב טוב וככל הנראה כבר יש על הגופה טפילים ומזיקים. מדובר כמובן על עבודה של לוכד מקצועי בלבד ועבודת חיטוי מיד לאחר מכן.

המאמר באדיבות חרת סטופ יונים: https://www.stopyonim.co.il/