איך נדע אם קולט שמש הוא איכותי?

קולט דוד שמש הינו ההתקן האחראי לחימום המים שאנחנו משתמשים בהם ביומיום כגון מקלחת חמה או שטיפת כלים. אנו עושים שימוש באנרגיית השמש החינמית והעוצמתית של ישראל על מנת לחמם את המים בצורה אפקטיבית ויעילה ללא שום צורך בהפעלה חשמלית. קולט דוד השמש הוא הלוח השחור והגדול שמותקן בראש כל בניין והוא מוטה מעט לכיוון דרום על מנת לספוק את אנרגיית השמש בצורה טובה יותר מהזריחה ועד השקיעה.

איכות קולט דוד השמש תלויה בכמה גורמים

כמו כל דבר, איכותו של כל מוצר תלויה בחומר ממנו הוא מורכב. ישנם קולטי שמש העשויים מנחושת או ברזל. רמה היעילות של חימום המים הביתי באופן תדיר נובע מנפח הדוד ועוצמת הקולט. ככל שמשתמשים בדוד המים החמים יותר אנשים בבית, כך צריך שתצטיידו בקולט חזק יותר בכדי שיעמוד בקצב חימום המים המתחלפים.

מחירו של קולט דוד שמש

קולטי שמש מחיר– תלוי כמה תרצו לקנות. אפשר לקנות בודדים ואפשר לקנות בזוגות. קולט יחיד עבור דוד עם נפח של 150 ליטר יעלה לכם בין 1700 עד 2400 שקלים. המחיר של זוג קולטנים עבור דוד בעל נפח זהה יעלה בין 2200 ל – 2700 שקלים. ככל שתרכשו קולט עם עוצמה חזקה יותר, עם חומר חזק, עמיד ואיכותי יותר – כך המחיר שלו יעלה בהתאם. קחו בחשבון כי תצטרכו לשלם גם על ההתקנה של הקולטן על הגג.

מחיר רכישה והתקנה של דוד שמש

יש כל מני סוגים של דודי שמש. דוד שמש מחיר של כרומגן סופר עם קולטני אלומיניום נע בין 4500 שקלים ועד 4750 שקלים. אליו מצטרפים שילובים של מערכות למניעת הצטברות אבנית וזכוכית מחוסמת, מנגנונים למניעת קפאון מים ועוד. מחיר של כרומגן קלאסיק עבור דוד עם נפח 150-200 ליטרים בעל קולטני נחושת יעלה לכם 3700 – 4800 בהתאם לאיכות ורמת האבזור הנלווה שתרצו להוסיף. דודי שמש המיועדים לאזורים קרים במיוחד יעלו לכם בין 3800 עד 5000 שקלים והם מצוידים בקולטני ברזל חזקים במיוחד. רכשו רק את דוד השמש המתאים והשימושי ביותר לכם ולבני משפחתכם ותהנו ממים חמים כל הזמן.

- פרסומת -

לטיפים נוספים היכנסו פורטל חדשות.