האם כדאי לעשות מכינה קדם אקדמית?

במאמר זה תוכלו לקבל מידע שיבאר לכם מהי מכינה קדם אקדמית, מה צריך לעשות כדי ללמוד בה ומדוע מומלץ מאוד ללמוד במכינה כזו.

מכינה קדם אקדמית. תמונה: pexels
מהי מכינה קדם אקדמית?

מכינות קדם אקדמיות הינן מסלולים של המוסדות להשכלה גבוהה המיועדות לסטודנטים שמעוניינים להתקבל לחוגי הלימוד השונים ללא דרישות מספקות. מטרתן הוא להכין את התלמידים לקראת למידה לתואר באוניברסיטאות ובמכללות. במכינה התלמידים משלימים את הבגרויות החסרות להם או משפרים את תיוניהם בהן כדי לעמוד בדרישות הסף של חוג הלימוד בו הם מעוניינים ללמוד. סטודנטים לאחר מכינה אמורים להיות מסוגלים להתקבל ללימודים במסגרת בה הם מעוניינים על ידי עמידה בדרישות הסף הנדרשות שם.

המכינות הקדם אקדמאיות מתחלקות לשני סוגים – מכינות הממוקדות בלימוד לבגרויות ומכינות ייעודיות לקבלה למסלול ספיציפי. המכינות הממוקדות בלימוד לבגרויות מציעות למועמדים להשלים ולשפר ציוני בגרות חסרים/ נמוכים כדי להגיע לסף הקבלה הנדרש להם. המסלולים היעודיים מציעים הכנה לקראת קבלה למסלול ייעודי ספיציפי, והקבלה מתבצעת לפי הציונים הפנימיים הניתנים בו. ישנן מכינות ללימודים במשפטים, מדעי הרוח, מדעי הטבע, הנדסה, משפטים, ועוד.

מה צריך לעשות כדי ללמוד במכינה קדם אקדמאית?

על מנת להתקבל יש לעמוד בתנאי הקבלה. ניתן לעשות זאת על ידי אחת משלושת הדרכים הבאות: להיבחן במבחן מיון מיוחד, להיבחן במבחן הפסיכומטרי, או להיבחן במבחן מימ"ד לצורך למידה במכינה אקדמאית במכללות בלבד. יש לבדוק מראש מהם תנאי הקבלה למכינה ומסלולי הלימוד בה כדי לדעת מהם הפרטים בדיוק, משום שהם משתנים ומתעדכנים מידי פעם.

למה ללמוד במכינה קדם אקדמאית?

הלימודים במכינה הינם מומלצים בשל סיבות רבות. הם מתקיימים במסגרת אקדמאית – אוניברסיטאית ולכן מכינים את הסטודנט למערכת ולדרישות גם במובנן הפשוט של היכרות עם החוקיות הפנימית וכללי המשחק כך שההתאקלמות בתחילת התואר תהיה קלה הרבה יותר מכיוון שהמערכת כבר לא תהיה  זרה. נוסף על כך – המכינה מותאמת לכל תלמיד וניתנים שיעורי עזר לתלמידים הצריכים תגבור לפי החלטת מוריו במכינה, כך שסיכוייו מיטביים להשתפר. כמו כן המכינה מיועדת גם להקניית מיומנויות נלוות כמו כתיבה מדעית ומיומנויות למידה שהינן נכס משמעותי לסטודנט באקדמיה בהמשך דרכו. כמו כן, במכינה מוצע ליווי צמוד המאפשר סיוע לתלמידים באשר הם – בין אם בלקויות למידה שלהם ובין אם סיוע ותמיכה בבחירת תחום הלימוד וההתאקלמות בלימודים עצמם בתחילת הדרך.

- פרסומת -

לימודים במכינה קדם אקדמאית במסלול של בגרויות מומלץ לתלמידים בעלי תעודת בגרות חלקית לפחות, שעליהם להשלים מספר בגרויות או לשפר כמה מקצועות ספיציפיים. גם אנשים שצריכים להרחיב את מספר היחידות שהם עושים במקצוע מסויים (מתמטיקה, אנגלית וכו'…) יכולים להיעזר במכינה במסלול זה כדי להשלים את החסר להם במאמץ סביר. במקרים של אנשים ללא תעודת בגרות כלל, או בעלי מספר יחידות מועט, ובמקרים שרף הקבלה נמצא הרבה מעל ציוני הבגרות שלהם אף שהיכולת שלהם גבוהה בהרבה, מומלץ בדרך כלל לגשת למסלול הייעודי. כמובן שלצורך גישה למסלול מכינה קדם אקדמאית יעודית יש צורך לדעת מראש מהו מסלול הלימודים הרצוי. מוזמנים לקרוא עוד על המסלול הייעודי לחצו כאן.