איך ניתן לאתר נזילות מים?

איתור נזילות

מראה של קיר רטוב הינו אחד הדברים המתסכלים ביותר אותם אנו חווים. נזילה היא עסק מסובך כיוון שלא תמיד ניתן לזהות בקלות את מקור הנזילה. בעבר הדבר היה מסובך אף יותר כיוון שבכדי למצוא את מקור המים היה צורך לפתוח את הקיר במספר מקומות עד אשר נמצא המיקום המדויק של הנזילה. כיום עם התפתחות העולם והטכנולוגיה ישנן מספר שיטות ייחודיות וחדשניות אשר הופכות את איתור נזילת המים לקל ויעיל יותר וזאת כמובן מבלי להרוס את קירות הבית שלנו. במאמר שלפניכם נציג כמה מהשיטות הטובות ביותר.

שיטות לאיתור נזילות מים

נזילות מים עלולות להיגרם ממספר רב של סיבות אך לא משנה מהי הסיבה מדובר בתופעה מטרידה במיוחד. נזילה מחייבת אותנו לזהות את המקור שלה בכדי לטפל בה כראוי. אך איך נעשה זאת? במספר דרכים:

  • חיישן גז- החיישן נפוץ בעיקר עבור נזילות שמחוץ לשטח הבית. תחילה יש לרוקן את המערכת כליל ממים ולאחר מכן להחדיר לתוכה גז חנקן. במקום בו הגז נפלט החוצה שם נמצא מקור הנזילה.
  • מכשיר אקוסטי- מכשיר זה פועל על גלי קול אשר בעזרת טכנולוגיה מיוחדת מזהים בדיוק מהו המקום בו לא זורמים מים וזהו למעשה מקום הנזילה.
  • מצלמה טרמית- איתור נזילות במצלמה טרמית הוא אחת השיטות הנפוצות ביותר כיום. המצלמה עוברת על גבי הקיר ומזהה את המקום בו יש שינויי בטמפרטורות. שינוי זה מעיד על המקום בו ישנו פיצוץ אשר גורם לנזילה.

הפתרון המושלם לאיתור נזילות

נזילות מים אינן דבר פשוט והן יכולות להוות מטרד של ממש. בכדי להיפטר מהן אחת ולתמיד חשוב למצוא באופן מדויק את מקור הבעיה. אם בעבר עבודה זאת נחשבה לקשה וסיזיפית ואף הייתה יכולה להרוס לנו את המראה הכללי של קירות הבית שלנו כיום ישנם מספר רב של פתרונות מצוינים שהופכים את התהליך לפשוט. השיטה המקובלת והנפוצה ביותר היא איתור נזילות במצלמה טרמית אשר בעזרת שיטוט קל על גבי הקיר מזהה את המקום המדויק בו ישנה נזילה. לאחר איתור הנזילה יש לפתוח את הקיר נקודתית, לתקן את הצינור ולחזור לשגרת חיינו.

 

הערה 1

Comments are closed.