אלחנן גלט: "לימודים וחינוך זה לא רק פתרון בייביסיטר"

אלחנן גלט
אלחנן גלט. צילום: דוברות מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא

מנכ"ל מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא אלחנן גלט מברך על החלטת ועדת החינוך להשבת הלימודים בסגר גם של כיתות ה'-י' . "אני מברך על הצעד של ועדת החינוך להשארת הלימודים בכלל הכיתות, מתוך הבנה שהחינוך צריך להיות בראש סדר העדיפויות ולהישאר פתוח בזמן הסגר לכלל הכיתות".

גלט המשיך ונימק את גישתו "לימודים וחינוך זה לא רק פתרון בייביסיטר לצורך עבודת ההורים – זה יעד בפני עצמו! כמובן שיש לעשות הכול תחת נהלי הקורונה והוראות משרדי הבריאות והחינוך". גלט הדגיש שגם כך הלימודים הם חלקיים "גם היום הלימודים הפרונטליים הם בקפסולות וחלקיים, אבל זהו בסיס חשוב". בנוסף גלט תומך במבצע חיסוני קורונה מרוכז לצוותי ההוראה "הצוותים נחשפים יום יום לילדים ונוער שלא יחוסנו בטווח הנראה לעין, יש להגן על המורים".

בראיון שערך שסיפר גלט: "שמחתי לשמוע שכלל הכיתות ימשיכו ללמוד. חשוב שהחינוך יהיה בראש סדר העדיפויות". גלט הסביר את תמיכתו במהלך "מוסד חינוכי לא נועד רק עבור קבלת ידע לבגרות, הוא קודם כל מענה רגשי ונפשי לתלמידים. שכבות ה'-י' נמצאים בשלב רגשי ונפשי חשוב בחייהם גם ללא קשר לקורונה והמגפה רק העצימה את הצרכים של התלמידים". גלט נתן דוגמאות לצרכים שבהם נתקלים במוסדות החינוך של הרשת – "יש תלמידים שזוג ההורים בחל"ת או פוטרו, התלמידה צריכה מישהי לדבר איתה על זה בארבע עיניים. לפעמים ההורים חלו בקורונה והתלמיד נשאר רחוק מהם כדי לא להידבק, גם זה דורש מענה."

במקביל מדגיש גלט שיש צורך בארגון של מבצע חיסונים מסודר לצוות ההוראה. "צוותי ההוראה ימשיכו להיחשף לאוכלוסיית הילדים והנוער שלא תחוסן בעתיד הנראה בעין. חשוב שהמורים יוכלו ללמד בבטחה". גלט נימק את ההחלטה גם בכמות החיסונים הרבה "ברוך ה' נראה שחיסונים לא חסר, המבצע רק דורש יוזמה וארגון."