אם אתם מפרקים מוצרי חשמל מגיל 3, ומתכננים בראש את הרובוט שישנה את האנושות – הכתבה הזו בשבילכם

תמיד רציתם לדעת איך בנויה מכונה ופירקתם והרכבתם כל דבר בבית? אם כן, מקומכם בתחום הנדסת המכונות. בתחום זה תוכלו לרכוש ידע נרחב בתכנון, פיתוח וייצור של מנועים, מכונות לייצור, תוכלו גם ללמוד הנדסה לאחור ולחקור. בשוקיסט נעזור לכם לגלות היכן סיכויי הקבלה שלהם לתואר ראשון בהנדסת מכונות הם הגבוהים ביותר.

צילום: freepik

הנדסת מכונות

כיום אין כמעט תחום שבו אנחנו לא נעזרים במכונה כלשהי כדי להקל על חיינו, ממכונות חקלאיות כבדות ועד למכונת קפה אלגנטית על השיש במטבח. בתואר הראשון להנדסת מכונות תוכלו ללמוד כיצד לתכנן, לעצב, לתחזק ולייצר מכונות מכל סוג, ממנועי ענק למטוסים ועד לרובוטים תעשייתיים.

שכר ממוצע למהנדס מכונות

כיום השכר הממוצע עומד על 10,000- 14,000  אולם יש לזכור שככל שהוותק ושנות הניסיון מצטברות, כך עולה השכר. כמו כן חברות מסוימות מתגמלות בבונוסים את המהנדסים שלהם על בסיס הצלחות.

תנאי קבלה לתואר ראשון בהנדסת מכונות

תנאי קבלה לטכניון

על מנת להתקבל לטכניון תזדקקו לציון סכם של 86 לפחות. במידה ואינכם עומדים בו, כדאי לדעת שהטכניון מציע עוד אפשרויות קבלה מגוונות כחלק מתוכנית אי האפליה שהוא מקדם.

שיתוף פעולה בין הטכניון לאוניברסיטה הפתוחה
- פרסומת -

ניתן להתחיל את לימודי התואר הראשון באוניברסיטה הפתוחה ללא תנאי סף, לסיים את כל קורסי המבוא בציון ממוצע של 80 ומעלה, ולהשלים את הלימודים בטכניון.

תנאי קבלה לתואר ראשון באוניברסיטת בן גוריון

תנאי הסף לקבלה לתואר ראשון באוניברסיטת בן גוריון היא ציון סכם של 520 ובנוסף גם 550 בפסיכומטרי.

אפשרויות לאחר סיום לימודי הנדסת מכונות

בדומה למקצועות הנדסה אחרים, גם לימודי הנדסת מכונות אורכים לרוב כארבע שנים. בסיום התואר ניתן למצוא תעסוקה במגוון רחב של בתי עסק ומקומות עבודה שונים. לרוב, תחילת התעסוקה בתחום תהיה כרוכה בתקופת התמחות/התלמדות מסוימת, הנקבעת באופן שונה במקומות עבודה שונים. אך חשוב להדגיש כי גם במידה ונדרשת תקופת התמחות, מדובר בעבודה בשכר לכל דבר ועניין.

המקומות בהם יכולים למצוא תעסוקה בוגרות ובוגרי לימודי הנדסת מכונות הם רבים ומגוונים – מפעלים ובתי עסק יצרניים מעסיקים בדרך כלל מהנדסי מכונות, הן במטרה לפתח ולייעל את המיכון בו נעשה שימוש ואת פסי הייצור והן על מנת לתת מענה לבעיות עומק, עימן טכנאים ופועלים אינם יכולים או אמורים להתמודד. כמו כן, בוגרי לימודי הנדסת מכונות מועסקים פעמים רבות גם בתחומים קרובים או חופפים, דוגמת משרות מסוימות המיועדות באופן כללי למהנדסים, ללא הגדרה קשיחה של סוג ההסמכה הנדרשת בהנדסה.

בנוסף, גם תואר שני בהנדסת מכונות (והנדסה בכלל) מהווה אופציה אטרקטיבית, אשר יכולה לקדם אותנו עוד יותר בשוק העבודה, כמו גם לסייע לנו לבנות קריירה אקדמית, במידה וכיוון זה מעניין אותנו.

לסיכום

הנדסת מכונות מרכז את כל שלבי התכנון, הפיתוח והייצור של מכונות גדולות כקטנות. בשוקיסט תוכלו לברר מה סיכויי הקבלה שלכם בלחיצת כפתור.