אסטרטגיה שיווקית – דגשים וטיפים

ניהול עסק זה לא משחק ילדים אלא דבר הרה גורל שיכול להשפיע על העתיד הכלכלי שלנו והעתיד הכלכלי של המשפחה ושל העובדים שלנו. בשביל שהעסק שלנו יהיה עסק מצליח אנחנו חייבים שתהיה לנו אסטרטגיה שיווקית.

אביעד ברטוב 23/02/2020

בפיתוח אסטרטגיה מסוג זה, אנחנו חייבים לעשות מחקר שוק אודות המתחרים שלנו ולדעת איך למתג את העסק שלנו כעסק מוביל דעת קהל ומרכזי. עלינו תמיד לזכור מי קהל היעד של הלקוחות שלנו ואיך אנחנו יכולים לרצות אותו בדמות השירותים או המוצרים שאנחנו מציעים להם בטווח המיידי ובטווח הארוך יותר של עוד מספר חודשים או שנים קדימה.

אסטרטגיה שיווקית – למה זה חשוב?

אסטרטגיה שיווקית היא דבר חשוב מאוד כי:

- פרסומת -

– היא קובעת את סדרי העבודה של העסק שלנו.

– היא יכולה להשפיע על ההתנהלות הכלכלית שלנו.

– היא יכולה להשפיע על המיתוג של העסק שלנו והפרסום שלו.

בסופו של דבר, כאשר אנחנו מתכננים איזה אסטרטגיה תהיה לעסק שלנו חשוב שנפעל מתוך מודעות ולא מתוך מהלכים אוטומטיים. עלינו להכיר טוב את העסק שלנו ואת תחום העיסוק שלנו ולדעת איך אנחנו יכולים להשפיע בתחום זה ולהיות עם נוכחות משמעותית. אם אנחנו רוצים שהעסק שלנו יהיה עסק מוביל, אז אנחנו חייבים לדעת איך לגרום לו לבלוט ולהיות מוביל בתחומו. עשיית מחקרי שוק אודות המתחרים שלנו יכולה להיות הצעד הכי חכם שלנו.

אסטרטגיה שיווקית – למה חשוב להיות חכם ולאו דווקא צודק?

אסטרטגיה שיווקית קובעת שמול הלקוחות שלנו אנחנו צריכים להיות חכמים ולאו דווקא צודקים. כאשר לקוח בא אלינו בתלונות, עלינו לעשות הכול על מנת שהוא יצא מרוצה בין אם הטענות שלו צודקות או לא. גם ברשתות החברתיות, כאשר אנחנו מגיבים ללקוחות שלנו בפייסבוק או באינסטגרם, חשוב שנגיב להם באופן מכבד וחכם ולא באופן מזלזל או אולי צדקני. ככל שנהיה נחמדים ואדיבים יותר ללקוחות שלנו ברשת או מחוצה לה, כך נוכל ליצור לעסק שלנו תדמית הרבה יותר חיובית שתשרת אותנו מבחינה שיווקית.

בסופו של דבר, ככל שתהיה לנו אסטרטגיה ברורה יותר לעסק שלנו לטווח הקצר ולטווח הארוך, יהיה לנו קל יותר לנהל את העסק שלנו ויהיה לנו יותר מקורות להצלחה שלו. חשוב שנתייעץ עם מומחים שיווקיים בנוגע לדרך שהכי טוב לשווק את העסק שלנו ובנוגע לתוכנית העתידית של פיתוח העסק בטווח הארוך יותר של עוד מספר שנים