יו"ר איגוד רבני קהילות – הרב עמיחי אליהו: אנחנו עושים וש"ס מפרסמים

בפוסט שפרסם יו"ר איגוד רבני קהילות, הרב עמיחי אליהו בפייסבוק כתב: "דמיינו כיצד זה היה נראה לו בציונות הדתית היו מפרסמים תשדיר שמתהדר ברב קנייבסקי, ברב עובדיה, ברב אלישיב וכד'. כאילו הם פירות החינוך בציונות הדתית. יש בי מעט תחושה של גניבת זהות שהיא תוצר של הבלבול העמוק שעובר על הציונות הדתית".

אביחי טבק 24/02/2020

מפלגת ש"ס ניכסה לעצמה את כל הרגעים המשמעותיים בהיסטוריה של הציונות הדתית ואיגדה אותם לסרטוני תשדירי בחירות על אף שהמפלגה עצמה לא הייתה שותפה מעולם לרגעים הללו במקרה הטוב ובמקרה הפחות טוב אף פעלה כנגדם.

יו"ר איגוד רבני קהילות, הרב עמיחי אליהו פרסם היום (ב') פוסט בפייסבוק בו הוא מביע ביקורת חריפה על קמפיים הבחירות של ש"ס ועל סרטוני תשדירי הבחירות מטעמם הפונים לציבור הציונות הדתית. "- אני מוצא את עצמי עומד נבוך למול תשדיר שמציג בגאווה את הכרזת מדינת ישראל או את תקיעת השופר המפורסמת של הרב גורן, בעוד אנשי ש"ס אימצו את הגישה הליטאית שעמדה מהצד במקרה הטוב למול הארועים הללו. אני עומד מבולבל לפרץ הציונות הזו בעוד אנשי ש"ס חתומים על הסכמי אוסלו ויבוא של חבורת רוצים מתוניס, הכל תחת זרועו של אריה דרעי" כתב הרב עמיחי.

- פרסומת -

עוד הוא הוסיף: "אני אמנם מתרגש לראות בסרטונים חיילים עם כומתות רק שבמקביל אני עומד למול תהליך "ההתנתקות מהציונות" שהובילה תנועת ש"ס. שמשמעותה המעשית – לא לשירות בצה"ל. מנהגי יוצאי מרוקו כפי שמופיעים בסרטונים נמחקו כמעט לגמרי מהתרבות ההלכתית, שוב תחת הנהגת ש"ס. (בנקודה הזו בציונות הדתית לא היו טובים יותר). הרבנות תחת ש"ס הפכה את עצמה לרבנות לציבור הדתי והחרדי במקום לשרת את כלל הציבור".

הרב עמיחי אף כתב כי הנסיון לקבל את הקולות של הציונות הדתית בקמפיין הנוכחי, הוא תוצר של בלבול וקרע עמוק שקיים בציבור זה: "חבל לי שאנחנו עושים וש"ס מפרסמים. דמיינו כיצד זה היה נראה לו בציונות הדתית היו מפרסמים תשדיר שמתהדר ברב קנייבסקי, ברב עובדיה, ברב אלישיב וכד'. כאילו הם פירות החינוך בציונות הדתית. יש בי מעט תחושה של גניבת זהות שהיא תוצר של הבלבול העמוק שעובר על הציונות הדתית".