ארגון חוננו בתלונה לנציב תלונות הציבור: ביום של מצעד הגאווה התנוססה כרזה פרו להט"בית בתוך תחנת משטרה

ארגון חוננו הגיש תלונה חמורה לנציב תלונות הציבור בגין כרזה פרו להט"בית מובהקת, שכללה דברי הסתה נגד רבנים, שהתנוססה בתוך תחנת המשטרה לב הבירה בירושלים ביום המצעד עצמו. בחוננו דורשים לערוך בדיקה של מערך ההסברה הפנימי במשטרה, ולוודא כי ההסברה מאוזנת ונותנת ביטוי לזכות החוקית והלגיטימית של אזרחים דתיים למחות כנגד המצעד.

מצעד הגאווה בירושלים
מצעד הגאווה בירושלים. צילום: יחצ/ניר לקס

במהלך מתן ייעוץ משפטי לקטין שנעצר, הבחין עו"ד רחביה פילץ בכרזות תעמולה פרו-להט"ביות שנתלו בתחנת המשטרה בירושלים. כרזות התמיכה במצעד כללו גם דברי הסתה כנגד "בכירי ההנהגה הדתית", והאשמה כי הם שהביאו לניסיון רצח ופציעה של משתתפי המצעד.

בכותרת נוספת בה פורסם על קיום המצעד נכתב "ניצחון בעתירה", ממנו משתמע כאילו היתה זאת משטרת ישראל שניצחה את עיריית ירושלים, בעתירה לקיומו של המצעד.

נוכח הדברים שיגר עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו מכתב חריף לנציב תלונות הציבור, בו מתח ביקורת חריפה על ההסתה החמורה שהופצה על ידי המשטרה, ותקף את הזדהות המשטרה, שהינה גוף ציבורי, עם צד פוליטי וחברתי מסוים.

"על כותלי תחנת המשטרה תלויה כרזה שמגדירה את ראשי הציבור הדתי כגורמים לדקירות, והתעמולה חודרת ועושה את שלה", תקף עו"ד יאדו במכתבו. "לא פלא, שבאותה שעה בתוך חדר החקירה, מעברו השני של הקיר עליו תלויה הכרזה, הטיחה החוקרת המשטרתית בקטין שתלה כרזות בעיר כי היא יודעת מי הם שולחיו, והם, (הרבנים) רוצחים", תיאר יאדו את שאירע לאחד הקטינים שנעצרו בשל חזותם הדתית בסמוך למצעד הגאווה.

הומופוביה
הכרזות שהתנוססו על לוח המודעו בתחנת המשטרה. צילום: חוננו
- פרסומת -

"ברור, ולא היה צורך לומר כי משטרת ישראל לא אמורה לתפוס צד במאבקים ציבוריים. כמי שמטפל מדי שנה באכיפה השיטורית כלפי המחאה הדתית כנגד מצעדי הגאווה, אני יודע לומר כי מדובר באכיפה מדכאת, ואף הוגשו על ידי בעבר, עשרות תביעות כנגד גילויי דיכוי בלתי חוקיים", כתב.

"ההסברה לקראת האכיפה במצעד חייבת להיות מאוזנת ומבוקרת. תעמולה להט"בית שנועדה להפיח רוח הזדהות עם ערכי המצעד והצדקותיו, לא אמורה לשמש כחומר הסברה בשירות המשטרה. ברור כי מאחר שתעמולה זו מופנמת לתוך ההסברה המשטרתית ייצאו שוטרים לרחובות וחוקרים לחקירות, כשהם טעונים במסרים כי באי המצעד הם "לוחמי החופש החירות והסובלנות" ואילו הרבנים הם הגורמים לדקירות והפציעות", הוסיף.

עו"ד יאדו חתם את המכתב בדרישה לערוך בדיקה מקיפה של מערך ההסברה וההדרכה הפנימי במשטרת ישראל, ולפעול לביעור הגורמים להטייה תודעתית במשטרת ישראל, בעניין המאבק התרבותי סביב מצעד הגאווה.