בגלל הקורונה: שנת השרות הלאומי-אזרחי תתחיל מוקדם מהרגיל

מנכ״ל רשות השירות הלאומי-אזרחי ראובן פינסקי אישר לחדשות דתילי כי לראשונה יתאפשר להקדים את תחילת שנת השירות הלאומי-אזרחי בארגון ההצלה הלאומי, "מתוך ראיית צורכי המדינה הדחופים". מנכ"ל מד"א אלי בין: "אנו מודים למר פינסקי, על שהתגייס למען הצורך הלאומי"

שרות לאומי במדא
מתנדבות מד"א (ארכיון). צילום דוברות מד"א

בעקבות עלייה בתחלואת הקורונה וההנחיות החדשות של משרד הבריאות, ישנו צורך משמעותי בכוח אדם מיומן נוסף של מגן דוד אדום לטובת תגבור מערך הפעילות בבדיקות הקורונה. מנכ"ל רשות השירות הלאומי אזרחי – ראובן פינסקי, החליט לאפשר את הקדמתה של תחילת שנת השירות לכל מתנדב או מתנדבת שיענו לבקשת מד"א.

כבכל שנה, ובאופן רשמי, שנת שירות לאומי-אזרחי מתחילה בתאריך ה-1 בספטמבר. השנה לראשונה, הוחלט לאפשר להקדים את תחילת שנת השירות של המתנדבים במד"א כבר לתאריך ה-22 באוגוסט, מיד עם סיום קורס ההכשרה בו בני ובנות שירות עתידיים נמצאים כעת.

ראובן פינסקי
ראובן פינסקי. צילום: יובל יוסף

מנכ״ל רשות השרות הלאומי-אזרחי, ראובן פינסקי: השירות הלאומי-אזרחי מהווה חוסן אזרחי, מתנדבות ומתנדבי השירות הלאומי ניצבים בחזית האזרחית ומוכנים לכל קריאה, בשגרה ובעתות חירום ביתר שאת. בני ובנות השירות מצילים חיים, ומתוך אחריות אזרחית ולאומית. התקבלה ההחלטה שלא להמתין ל-1 בספטמבר ולאפשר את תחילת השירות לכל המתנדבים שיענו לבקשת מגן דוד אדום. ההצטרפות המוקדמת אינה חובה, אלא זכות, אנו ברשות השירות הלאומי אזרחי מעודדים את בני ובנות השירות לתת כתף בשעתה הקשה של המדינה, ולהצטרף למערך הסיוע של מגן דוד אדום כבר עם סיום הקורס."

אלי בין, מנכ"ל מד"א: "מפרוץ משבר הקורונה, אנו עומדים בחזית המאבק במגפה ונמצאים מסביב לשעון בכל הארץ על מנת לסייע, לדגום, לחסן ולטפל בציבור הרחב, כדי למגר את המגפה. אנו מודים למר פינסקי, על שהתגייס למען הצורך הלאומי והקדים את שנת השירות הלאומי-אזרחי, על מנת להרחיב את משפחת מד"א ואת הכוחות בשטח בעת הזו, בעזרת כוח אדם איכותי ונמרץ".